Nézd, BP-n azért nincs alapvetően parkolóhely és szűkek az utak, mert a nagyforgalmú utak külsősávját is parkoló autók foglalják el. Ez valami fizikai megváltoztathatatlan törvényszerűség miatt van talán? Nem, hanem mert a kerületek vezetése nem igazán preferálja a parkolóházakat, ugyanis a közterületen való parkolásból nekik közvetlen milliárdos hasznuk van. Volt a főpolgrmestereknek is erre való gyenge kezdeményezése, de az egyes éppen aktuális ellenzéki pártok mindíg megfúrják, meg jól jön azért ez a kis pénz.
Barcelona ua. nagyságú város, mint BP, jóformán nem látsz parkoló autókat az utak mentén, 8 metró vonal van, de a felszíni tömegközlekedés is OK, ott láttam először bubit. A város élhető, nem öli meg a forgalom! Ennyi.
Lépcsőzetes munkakezdés, jó ötlet, vagy 50 éve próbálkoznak vele, akkor se ment amikor még állami cég volt mindegyik vállalat. Emellett, ennek ellenére is jó dolog lehet a közösségi kocsikázás, leszámítva, hogy ugye mindenki nagyjából egyszerre akar reggel bejönni és délután kimenni a városból. De ez azért elhúzódik, 9-10-kor is dugót látok befelé szóval ezen már nem tudom mit lehetne javítani. Illetve tudom, Szingapurban ha valaki ilyenkor egyedül ül a kocsijában azt a rendőrbá simán megbírságolja. Szal ott ez évtizedek óta működik, szuperonline hálózatos közösségi közlekedési felületek, appok, villany és önvezérlő kocsi nélkül is. Nálunk meg ha 2 embert látsz a kocsiban az már csoda.
A fentiek mellett, bringa helyett kis Smart kategóriájú bevásárló kocsi hálózatnak azért látom értelmét, asszem épül is ki ilyen pesten GreenGo néven. Ezek sem önvezérlő kocsikkal dolgoznak, max villannyal.
Szóval azt látom, hogy a villany/autonóm kocsi mint technikai eszköz önmagában nem jelent megváltást. A város élhetőségét olyan dolgok javíthatják, amey az önkormányzat, a Kormány és a Parlament felelőssége. Egy közösségi, villany, autonóm autó rendszer max fokozhatja ezek hatását, nagyon max indokául szolgálhat egy olyan váltásnak, amit már ma is bármikor megtehetnénk, megtehetnének a felelősök.