Tobbfajta pilota nelkuli repulo lehet. Van ugyebar a teljesen automata, de ennel realisabb a dron rendszeru, tehat amit normal esetben automata vezet es kozben barmikor at lehet allni kezi tavvezerlesre. Ez akar meg ugy is megoldhato, hogy minden repteren lennenek le- es felszallas alatt vezeto operatorok, akik egesz nap csak le es felszallnak a toronyban ulve az eppen sorra kerulo gepekkel. Hatalmas elonye, hogy mindenkinek csak a sajat repteret kell ismernie, hatranya, hogy tobb geptipust is tudni kell kezelni. Repules kozben pedig a robotpilota vezet. Ha gond van akkor a kozponti legiranyito elviszi a gepet a legkozelebbi repterig, ahol egy helyi dronpilota leteszi. Az afganisztani dronok is igy mennek, a le- es felszallast egy a helyi repterre telepitett pilota vegzi (a kamerakep mellett fizikai ralatassal a jarmure), a kuldetest pedig az amerikaban ulo operatorok viszik. Igy a helyben levo pilotanak sem kell a kornyeken lako civilekre lovoldoznie es a komolyabb vezerlorendszer (pl. a fegyvervezerles konzolja) sem hagyja el az usa-t.
Viszont ahogy nemelyik auotmata vonaton, egy repulon is lehet kepzett szemelyzet, tehat pl. az utaskiserok kozzul 1-2-ot be lehet tanitani a veszhelyzeti manualis repulesre es ha gond van, akkor bemennek a fulkebe es kezzel vezetve leteszik a gepet. Ez azt jelenti, hogy nem kell teljes erteku pilota, csak a veszhelyzeteket es a leszallast kell gyakorolniuk, a felszallast es a tobbi normal repulogep management, uzemszeru navigacios es szabvanyos kommunikacios feladatot nem.
ps: A londoni DLR-en train captain-nek hivtak regen azt a biztonsagi ort aki szukseg eseten meg tudja allitani a jarmuvet vagy ha kell a legkozelebbi megalloig elvinni. Ujabban passenger service agent-nek hivjak, a repulokon lehetne mondjuk flight attendant a nevuk es mondjuk a senior flight attendant lehetne a designated emergengcy pilot. :-)