A cikkben nyilatkozo jovokutato tovabbra sem ismeri a kotott munkaido fogalmat. Ez azt jelenti, hogy valakinek adott idoben kell a munkahelyen lennie. Mivel ez a munkakezdes altalaban nagyon sok embernel egyszerre van, ezert ok egyszerre szeretnenek eljutni a munkaba (+iskolaba vinni a gyereket, stb.).
Az automata taxik csak az ido szerinti megosztast teszik lehetove, tehat egymas utan tobb ember hasznalhatja oket. Viszont amikor reggel mindenki egyszerre szeretne ezeket hasznalni, tehat pont annyi automata taxi kellene mint sajat auto most. Ez tenyleg hatalmas tulkinalatot teremtene abban az idoszakban amikor a cikk jovokutatoja felkel es elmegy valahova, de a csucsidoben tenylegesen az autcan levo autok szamat nem csokkentene, csak max. a dugokat, mert mindenki valamivel kevesebb ido alatt jutna el a celjahoz.
A tomegkozlekedesi vallalatokkal kapcsolatban is van egy tevkepzete, megpedig az, hogy mind profitorientalt. A magyar allam pl. nagyon boldog lenne ha nem kellene tobbet tomegkozlekedesre kolteni, mert ingyenesek lennenek a magan automata taxik. Viszont mint lathattuk csucsidoben akarmilyen automata egy auto nem tul jelentosen tobb embert szallitani, csak valamivel tobb auto fer el egyszerre az uton. Ez viszont meg mindig messze van attol a kapacitastol amit egy atlagos tomegkozlekedesi jarmu kepes nyujtani.
Anno amerikaban joreszt megoldottak, hogy a tomegkozlekedes helyett inkabb autokat kelljen hasznalnia mindenkinek, mert gazdasagi alapon megszuntettek a tomegkozlekedest ahol csak tudtak. Bizonyos lakossag suruseg folott (pl. New York) viszont mar az olcson elerheto auto sem jelentett megoldast. Ugyanez a helyzet ma is, az autok csak akkor jelentenek alternativat ha van eleg hely arra, hogy reggel egyszerre kozlekedjen az osszes dolgozo ember egy-egy autoval. Az, hogy sajat vagy megosztott (taxi) az teljesen mindegy. Amennyiben ez nem megoldhato, akkor meg mindig az automatizalt tomegkozlekedes jelenti a gyors, olcso es egyszeru megoldast, a magasabb ember/jarmu helyigeny aranya miatt. Minel nagyobb az adott teruleten a nepsuruseg, annal nagyobb kapacitasu tomegkozlekedes kell, mivel a nagy nepsuruseg keves autoknak odaadhato hellyel szokott egyutt jarni.
A vasutra egy pelda amit a japanok csinalnak. Minden videki vonalat amit tudnak megszuntetnek es csak az elovarosi es a varosok kozotti nagysebessegu kozlekedesre koncentralnak. Ez egyreszt azzal jart, hogy a vonatok sokkal gyorsabbak mint a leggyorsabb automata vagy akar versenyauto, masreszt a bejaras tavolsaga is megnott. Ha 300-al megy a munkaba jaros vonat, akkor akar 300 kilometerre is lakhat az ember a munkahelyetol, mert ugy is beer egy ora alatt minden nap. Ez lehetove tette, hogy csokkentseg a varosok nepsuruseget, viszont az alacsony nepsuruseg ellenere az autok tovabbra is csak arra jok, hogy a kerteshaztol a vasutallomasig elmenjenek, majd onnan nagysebessegu vonat es metro a bejutas modszere, mert az auto egyreszt nem eleg gyors a nagy tavolsagon, masreszt a belvarosban viszont mar nincs eleg hely ahhoz, hogy egyszerre bejussanak vele az emberek. Ez ketszeresen is kizarja a tomegkozlekedes helyett az auto kizarolagos hasznalatat. Es ez nem jovokutatas, hanem napi gyakorlat mar evtizedek ota.
Ugy hogy valaki az alapveto problemaval es az atlagos dolgozo emberek kozlekedesi mintaival sincs tisztaban, eleg nehez barmilyen ertelmes joslatot mondani.