Az összegzést elolvasva már el is ment a kedvem a teljes cikk elolvasásától.
1. A grafika valószínleg azért ilyen, mert a pályák meglehetősen nagyok és minden teljesen dinamikus bennük. Gondolom lehetett volna sokkal szebre is csinálni, csak akkor gyakorlatilag egyetlen gépen sem indulna el.
2. Az "órákon át csak egy csavarkulccsal futkározunk" egyáltalán nem igaz, ezt igen rövid idő alatt bárki saját maga is kiderítheti.
3. A karakter lomhasága csak tőlünk függ, ha akarjuk igen fürgére tudjuk magunkat fejleszteni.
4. A "lineáris" pályaelemek nyilván elsőre lineárisak, amíg a képességeinket nem fejlesztjük tovább. Egy idő után viszont gyakorlatilag minden sarokba bebújhatunk, felmászhatunk, nem marad egyetlen elérhetetlen rész sem a játékban, csak okosan kell csinálni.
5. "A túl kevés lőszer, és a klasszikus fegyverek szinte teljes hiánya ugyanis elveszi az alkotás dinamizmusát". Egyrészt egy tudományos bázison nem tudom milyen klasszikus fegyverzetre vágyik a tesztelő. A cselekmény szempontjából teljesen illogikus lenne. Másrészt a lőszerek hiánya érthetetlen szőrszálhasogatás. Tessék gyűjtögetni és legyártani a szükséges lőszereket. Persze nyilván nem lehet mindenből tonnaszámra magunkkal cipelni, ezért fontos, hogy ésszel játsszuk a játékot és csak azokra a dolgokra fókuszáljunk, amikre valóban szükségünk van. Az is egy ordas nagy ferdítés, hogy nincsenek pörgős párharcok. Rutinos FPS-ezőként mondom, hogy nagyon komoly és élvezetes párharcokba lehet keveredni, feltéve ha a megfelelő képességeinket fejlesztjük és nem a lopakodó üzemmódot preferáljuk.
Nyilván a történetmesélés stílusán lehet vitatkozni, talán szerencsés lett volna legalább helyenként kicsit felpörgetni az akciókat, de összességében nem nagyon tudnék olyan hasonló címet mondani az utóbbi évekből, amik 40-50 órára is képesek lekötni egy játékost. Persze ízlés dolga, aki sokkal pörgősebb FPS-hez van szokva, az hiányolni fogja a Doom-szerű folyamatos versenyfutást.