"Jelenleg nincsennek onvezeto autok, hanem maximum laboratoriumi kiserletek folynak."
Sajnos NEM: "John Krafcik, a Waymo vezérigazgatója egy portugáliai konferencián bejelentette, hogy már október közepe óta emberek nélkül közlekednek az autóik a forgalomban." https://sg.hu/cikkek/auto/128112/vezeto-nelkul-teszteli-robotautoit-a-waymo
Remélem érzed, hogy mennyire álom a központi szabályozás amiről írsz, és pont emiatt aggódik itt szinte mindenki.
"A szokasos lista: gyorshajtas, ittas, drogos vezetes, elalvas, figyelmetlenseg, aggreszio, turemetlenseg, rossz latasi viszonyok.
Alapveto vezetesi hibak: kovetesi tavolsag, hibas elozes, gyalogatkelo megkozelites, zarovonal. Es ezek kombinacioja. "
Ezek egy része kezelhető önvezetés nélkül, más része pedig azzal sem (pl.: ha akkora probléma lenne az alkohol melletti vezetés miért nem kötelező minden autóban indulás előtt egy teszt? - mert drága?). Kevés olyan probléma van, amit majd az önvezetés fog megoldani. Az önvezető autó a döntéseit beérkezett adatok, és programozott algoritmusok alapján hozza meg.
Az adatokat a sofőr is képes értelmezni - igen lassabban, de legalább elég adaptív -, de ezeknek az adatoknak egy része jelenleg még nincs sehol - pontosabban néhány német autógyártó a saját szabványa szerint már elkezdte azokat gyűjteni a legújabb modellekkel -, a saját érzékelőkből gyűjtött adatok pedig még nem megbízhatóbbak a saját érzékszerveinkkel gyűjtött adatoknál. Ha azok lesznek, akkor majd remélem megoldják, hogy vezetés közben segítsék a sofőrt.
Az algoritmusok - alapelvei - pedig épp óriási vita alatt állnak. Ez a cikk is ezt feszegeti: ki dönthet az én életemről a távolból?