" A programot viszont az első eset után frissítik, és többé a rendszer azonos helyzetben nem hibázik. "
elvileg így kellene mennie a dolognak. De itt egy következő probléma ugrik elő: hogyan fog menni a frissítés?
A szerviz nem járható út. Nem 2-3 autóról van szó, hanem több milliárdról. (okés az elején nem, de a jövő elvileg az lenne, hogy robot autót mindenkinek, és jelenleg több mint 2 milliárd autó/teherautó/busz stb van a Földön minimum) Marad a hálózat. Na azt az adat forgalmat mi fogja lekezelni? Legyen csak 100MB a frissítés (bár ez nem is olyan sok, ha bele gondolok, hogy a 3 napja letöltött nvidia driver több mint 300MB.) Ezt egy időben kell az összes járműre telepíteni különben az a helyzet áll elő amit te is említettél az emberekkel kapcsolatosan: ugyan azt a hibát fogják elkövetni. De mi ezt nem akarjuk. Tehát a frissítés az összes járművön lefut. Tehát a 100MB frissítés olyan ~93PB adatforgalmat generálna. Ez azért nem kevés. Mind ezt nagyon rövid idő alatt. Mert húzni nem szabad, különben a kocsik olyan lesznek mint a buta emberek.
És a hálózati gond a kisebbik. Az első az, hogy mi miatt volt a hiba: hw v. sw. Mert ha sw akkor jöhet a frissítés. De ha hw? Akkor mi lesz? Azt nem lehet egy nap alatt x milliárd autóban kicserélni. Ja és melyik hw? a fed.számítógép vagy valamelyik szenzor: És a szenzor volt a ludas, van annak a firmware-je? Mert ugye a hw és a sw már ott sem egy kézben van.
Na most mire megszülik a hiba okát és lesz patch addig akár 1-2 év is eltelhet. Addig a robot autók ismétlik a hibát. És itt a legrosszabb: az az autó is ismétli a hibát aki kiváltotta a vizsgálatot. Na ilyen viszont nem lenne az életben, mivel az ember ha másból nem is azért a saját hülyeségéből szokott tanulni. Viszont amennyiben az EULA olyan mint most még csak felelősség sem fogja terhelni a gyártókat.