"...Alapveto vezetesi hibak: kovetesi tavolsag, hibas elozes, gyalogatkelo megkozelites, zarovonal. Es ezek kombinacioja...."
ezek így vannak. Sajnos. De a szoftver is tud hibázni. Nem is picit. (napokban olvastam, hogy valamelyik airbus-nak a szgépe valami miatt repülési magasságon kiengedte a fékszárnyakat, de csak az egyik oldalt. De pont tegnapi hír, hogy Alexa üvöltette a zenét egy üres házban, és senki nem tudja, hogy ki vette rá szegényt, hogy ezt tegye, mivel a ház üres volt és az eszköz nem rögzített semmilyen utasítást)
Továbbá ott van még egy sarkalatos pont: a sebezhetőségük. Egyenlőre nincs olyan rendszer amit még nem törtek fel. (most nem katonai/kormányzati stb célpontokra gondolok, hanem telefon, tévé IoT eszközök, autók navigációs és vezérlő rendszere stb.) Annak a valószínűsége, hogy az autók vezérlő rendszere nem lesz sebezhető az esélye nulla. (most is támadhatóak. Van amit csak a navigációig sikerül elérni, de pl. a Prius esetében konkrétan a vezérlést sikerült elérni, és simán fékezésre bírták a kocsit.)
Az általad felsoroltakból pár meg fog szűnni. De pár nem (pl. gyorshajtás. Ezt egy támadó program is elintézheti.) és lesz pár új baleset fajta. Hibás szenzorok vagy programok által okozott balesetek.