Amit itt meg senki nem emlitett, hogy nem jon ki a matek.
Egy 100D-ben az aksi pakk kb. 600 kg.
Az uj Roadster 200 KWh-s pakkokat kap. Ez jelen allas szerint 1200 kg kene, hogy legyen, mikozben az auto joval kisebb 2100 kilos Model S-nel.
A Semi-ben 1MWh(!)-s pakk lesz. Ez 6 tonna, csak akkumulatorbol, es akkor meg egy nyomorult samli sincs, amire a sofor ulhet, mikozben egy hagyomanyos vontato onsulya 7 tonna folott van valamivel.
A masik pedig a Semi ara, ami 180k $+20k $ foglalo. Jelenleg - es akkor nagyon jo uzletet kotottel - az akkumlatorok ara 140$/KWh. Vagyis csak a Semi akkumulatora 140k $ pillanatnyilag, ami nyilvan lehetetlenne teszi, hogy epesszel forgalmazhato legyen.
Ez ugye ket dolgot jelenthet:
1. Elon gatlastalanul hazudott. Valoszinutlen, mert mar foglalasokat gyujtenek az autokra, es ha nem tudjak produkalni a parametereket, abbol akkora botrany lesz, ami bedontheti az egesz Teslat.(Nem valamikor a tavoli jovoben. 2 even beluli esemenyrol van szo.) Meg aztan - bar a csuszasok nem idegenek a Teslatol - teljesen a levegobe nem szoktak beszelni.
2. A Tesla uj generacios akkumulatorokat dugdos, amikkel ez lehetseges. A cuccnak legalabb dupla kapacitast kell tudnia kilonkent, es jocskan 100$/KWh alatti aron profitabilisan gyarthatonak kell lennie.