"Szóval ez a távvezetés igazából megoldás egy olyan problémára, amire már régóta létezik jobb megoldás."
A tavvezerles jellemzoen a last mile forgalomhoz kell, tehat az intermodalis atrako pontok es a szallitasi cimek kozott. Ha van eleg helyi kapacitas, akkor a vasuti atrakas automatizalasa mar nem jelent problemat. Jelenleg az egyetlen ok amiert tavolsagi kamionos szallitas van, az az, hogy olcsobb mint a vasut, mert az uthalozatot nem a szallitmanyozo cegnek kell fenntartania. Ezen a helyezeten sokat javitana egy tavolsagi utdij bevezetese az egesz EU teruleten belul, tehat mondjuk 100 kilometer tavolsag felett elkezdene noni a kilometerenkenti utdij. Elobb utobb ez az egyenes metszene a vasuti szallitas viszonylag lapos koltseg gorbejet es onnantol mar a vasuti szallitas es a ketszeri kontener atrakas erne meg. (ehhez erdemes lenne minden termeket kontenerizalni, az omlesztett arut is, ha kell kisebb alegyseges kontenerekkel a kisebb megrendeloknek, egeszen mondjuk az 5 labas kontenerekig, ami kb. 2 raklap es 1/4 20 labasnak felel meg)