"Miért ne lehetne párhuzamosan több problémaforrást is kezelni?"
Mert vannak olyan általad problémaforrásnak tartott területek, amik a jelenlegi civilizált életforma gördülékeny fenntartásának, illetve az életszínvonal növelésének feltételeit nehezítenék meg, főleg olyan erőszakos idegen megszállás miatt elmaradottabb fejlettségű országokban, mint pl. Magyarország is. És nekem a fő bajom pont ez a fajta egy kalap alá vétel. Mi pl. sosem voltunk jelentős szennyezők, mégis ugyanolyan szigorú szabályokat akarnak ránkerőltetni, mint pl. a dúsgazdag gyarmatosító országok saját magukra (ha egyáltalán ezt komolyan gondolják saját magukra nézve is és nem pedig majd pont hasznot húznak belőle mindenféle megszokott trükkökkel).
"Mi az hogy kritikus? Számszerűsítenéd az ezt leíró mutatót? Mi ez az önszabályozó képesség amiről itt beszélsz?"
Dinamikus rendszereket ne akarj egyszerű számokkal felírni. A kritikus pont az, ahol már visszafordíthatatlan változások kezdenek végbemenni, jellemzően természetes eredetű és természetes mennyiségben rendelkezésreálló energiákkal tápláható kölcsönhatásokkal, katalizátorokkal fel nem bontható túl semleges kémia állapotok, illetve elrendeződések létrejötte, szaporodása (lásd pl. nagy végletes példaként neutroncsillag).
"Nem fenntartható a jelen állapot, a bolygó nem tud annyi CO2-t elnyelni mint amit előásunk és a légkörbe juttatunk."
Ez amúgy még mindig nagyon "jól hangzik" egy csomó ember aggályait elcsatornázni olyan valós és azonnali fenyegetést jelentő veszélyforrásokról, mint pl. a mágneses mező átrendeződése, illetve a napszelek fenyegetése (sőt ugye a kettő között némi összefüggés is van). El kell ismernem ezért, hogy a tömegpánik elkerülésének végül is egy jó módja ez a klímahiszti.
"Mi, azt jelölte ki a természet hogy benzint kell tankolnia mindenkinek a saját autójába és pöfögni?"
Nem feltétlenül kapásból benzint és nem feltétlenül rögtön az autóba, de ha megnézed, akkor az állati fajok szén alapú energiahordozókból nyernek ki elektromos és hőenergiát oxigén felhasználásával és többek között jelentős mennyiségű széndioxid bocsájtanak ki, mint kölcsönhatási végterméket. Egy hagyományos autó működése tehát durva analógiája a saját energiahasznosító folyamatainknak. Ezzel szemben ott vannak a növények, amik "napelemekkel" működnek, fényből és a levegőben lévő szénből állítanak elő oxigént végtermékként. A szimbiózist nem lehet itt nem észrevenni, a helyes irány pedig már adja is ebből magát: az egyensúly fenntartható a növények számának arányos emelésével is. Lazán kapcsolódik itt az is pl. ehhez, hogy mekkora barbárság pl. a papírcsomagolás a növényi alapanyagok nélkül előállítható műanyagok helyett.
"Régen minden országban 0 volt az egy főre jutó autók száma."
Nagyon konzekvensen, ezzel összhangban a beszúrt képeden az egy főre jutó autók száma látható. Gratulálok. Ijesztő amúgy, hogy Afrika nagy része sárga és nem pedig fehér, Kína pedig egyesen világospiros, úristen. Remélem érzed mi a gond itt...
"Van/létrehozható mechanizmus amivel büntethető azon ország aki abból akar versenyelőnyre szert tenni hogy olajat éget továbbra is. +x% adó az onnan jövő árúka, és rögtön nem éri meg nekik a CO2 pöfögtetés."
Szerintem pont ezt próbálgatjuk most kicsiben az oroszokkal. Mondjuk a kísérlet ott fürdött be azért nagyrészt, hogy kivételesen enyhe tél volt Európában. Azért mondjuk így is látható valamennyire, hogy mekkora gazdasági önfullasztásra képes amikor az importra szoruló országok vetnek ki embargókat. Suttogják is már épp a napokban, hogy végül úgy néz ki a meghatározó európai országok ki is hátrálnának már inkább Kína szoknyája alá bújva az egész őrületből.
"Szerinted egy elektromos busz 1 év alatt több vagy kevesebb káros anyagot bocsájt ki mint a dízeles társa"
Sehol sem állítottam, hogy konkrétan több károsanyagot bocsájtana ki az üzemeltetés során, mint a dízelek, csupán azt, hogy undorító képmutatás a "zero emission" meg zöld rendszám és hasonló álszenteskedés, amikor a hidegben mégiscsak megjelenik a valós körülmények közt használhatatlan szintekre lebukni képes hatótáv seggét mentő, tömény koromtól hemzsegő füst.