Ahogy a cikk végén levő példa is mutatja az autonóm közlekedés is több, mint hogy adott jármű végigmenjen optimális/legrövidebb/akármilyen szempont szerint generált útvonalon.
A munkagépek környezetében nem csak az a probléma, hogy pl nincsenek a forgalmat segítő jelzések, táblák, útjelzések, haenm mellette az autónál elfogadható kb 10 cm nagyságrendű helymeghatározás sem biztos hogy elég.
Emellett, ami nagyon fontos, hogy a járműnek "tisztában kell lennie" a fizikai környezet jellemzőivel. És ez az önvezető kocsiknál is fontos lehet, ami a több 10 t-ás munkagépnél úgy jelentkezik, hogy rámehet-e adott felületre, a közúti járműnél pedig inkább úgy, hogy az előtte levő akadály egy nejlonzacskó/gumilabda, vagy egy kőtömb, a kátyu milyen mély, meg lehet-e kockáztatni belemenni stb.