"Akkor már mondok egy olyat amin régóta gondolkodok, kormány, pedálok kikerül, legyen egy joystick amin ha előre toljuk gyorsít, hátra lassít, jobbra balra ugyanúgy értelemszerű."
Jelenleg ennek torvenyi korlatja van elso sorban. Ugyanis a mai legmodernebb teslak eseten is vegig van mechanikus kapcsolat a kormanykerek es az elso kerekek kozott. A szamitogep csak segit a kormanyszervoval, ami egy villanymotor a kormanyoszlopon. Ugyanilyen a fekrendszer is, a fekpedal hidraulikusan ossze van kotve a mechanikus fekekkel es szamitogepes rendszer csak ezt tudja lenyomni, de az embert nem tudja megkadalyozni a fekezesben. Csak a gazpeldal az ami egy enkoder es a digitalis jel a motorba szerelt 3 fazisu invertert vezerli. Valojaban egy modern tesla jobban hasonlit az eredeti Tesla fele elektromos autora mint gondolnank. (egy normal auto volt, aksikkal es egy kis dobozban levo csoves erositovel hajtott AC motorral)
Ennek ellenere keszult tobb joystick-os auto koncepcio szinten, teljesen jol mukodnek, mint ahogy a repuloknel mar reges regen at is allt az airbus erre a die by wire megoldasra. A teljesen onvezeto autok tartalek iranyitasara valoszinuleg eleg is lesz egy kis elrejtett joystick, ugyanis az csak meghibasodas eseten kellhet majd, hogy felre lehessen allni veluk az ut szelere. (maximum lepesben kell ilyenkor haladni)