"The first use of a PDK in competition was the 1985 Porsche 962 C Le Mans racing car, which won the World Sportscar Championship in 1986.[2][21] The PDK transmission was also used in the 1985 Audi Sport Quattro S1 Group B rally car.[7][22]"
1985 ota hasznaljak ami kozel 40 eve volt. Az, hogy tul fiatal vagy hozza, hogy az 2003 elotti jarmuvekrol tudj, nem az en hibam.
Az, meg hogy rangat meg a wikiben is le van irva:
"The 2016 Acura ILX uses a torque converter (a device typically used in hydraulic automatic transmissions) paired with its 8-speed DCT. The purpose of the torque converter is to improve the smoothness of low-speed driving, through the elimination of jolting and shuddering sometimes found in DCTs at low speed."
Szoval egy sima nyomatekvaltos hidraulikus valto is boven eleg a legtobb belso egesu motorral szerelt jarmube. Egyszerubb is es simabb is a hajtas. Egy soros elektromos hajtaslanc pedig joreszt hozza a tisztan elektromos autok teljesitmenyet es simasagat, raadasul meg egyszerubb.
Meg egy 1956-os Oldsmobile is simabban gyorsul mint barmilyen mechanikus fogaskerekes megoldas.