"Legyen hasonlo mint egy telefon elöfizetés vagy egy hitelkártya és csak rá kelljen dugni a kocsit a töltöre és az felismeri az egyedi kodját amihez van csatlakoztatva az elöfizetés és anélkül, hogy bármit be kéne irogatni meg appokat telepiteni indulna a töltés és késöbb ho végén meg kiszámlázza vagy levonja a kártya egyenlegébol."
Ezt alapvetoen tudja mint a Tesla fele, mind a jelenlegi EU-s szabvany. A fenti kepen levo jelenlegi amerikai csatlakozobol viszont pont hianyzik a ket kommunikacios tuske. Csak kotelezove kellene tenni a meglevo szabvanyokat.
"Azt sem nagyon értem, hogy miért kell a kábelekkel szorakozni, eddig amit láttam mindegyik töltöállomáson volt kábel, aki otthon tölti az is kiépitette a töltöfejet akkor minek a kábelt cipelni?"
Akkor kell a sajat kabel, ha nem gyorstoltohoz vagy otthoni toltofejhez akarunk csatlakozni. Erre a celra szokott lenni a kocsikban 240V-os kabel, hogy egy sima 15A-es konnektorral is lehessen tolteni a kocsit (meg akar egy szabvany EU-s 16A-es hosszabbiton at is). A jobb jarmuvekhez meg van 400V-os haromfazisu tolto is, hogy ahol nincs kiepitett toltofej, de van ipari aram, ott is lehessen tolteni a kocsit. Nem minden elektromos autohoz adjak oket alapbol, de nagyon jol tudnak jonni, mert onnantol szinte minden konnektor toltove valik. (plusz Kanadaban es Eszak Europaban sok helyen van elektromos motorblokk futes csatlakozo kialakitva a kereskedelmi parkolokban, azok is hasznalhatoak csepptoltonek)
Szoval a kocsikhoz adott kabel olyan mint az ember taskajanak az aljan az USB kabel es a kis halozati adapter. Nem mindig kell, de ha megis, akkor nagyon jol jon.