"És ki fogja fizetni ezt a sok tízezer vagy százezer töltőt egy Bp méreű városban. Hol lesz neki hely? A fél várost feltúrod érte?"
Vagy az allam, az onkormanyzat vagy ertekesithetik a parkolasi jogokat egy kulso cegnek X evre es cserebe az fektet be.
Hely ott lesz ahol most legalis parkolohelyek vannak. Csak egy kabel kell mellejuk a jardaba es egy-egy oszlop minden parkolohelyre.
Igen, a teljes varost fel kell turni. Amugy is, mert amikor a lakossagi gazszolgaltatas kivezetesre kerul, akkor az osszes eddig gazzal meno kazan, cirko, konvektor helyere elektromos kerul (vagy hoszivattyu vagy elektromos bojler), igy a lakossagi aramigeny amugy is meg fog duplazodni (kiveve a tavfutott, tavmelegvizes lakasoknal, tehat a belvarost es a paneleket nem erinti). A lakossagi igeny duplazodasa eseten ugyis uj halozat kell, igy ha nem csak duplaznak, hanem 4x-esere vagy 8x-asa novelik a lakossagi kapacitast, akkor az utcan es garazsokban parkolo autoknak is jut eleg aram a tolteshez (nem gyorstoltes, csak folyamatos csepptoltes). Raadasul igy siman raterhelheto lenne a lakossagra a halozatfejlesztes koltsege, mert alapvetoen futeni es fozni mindenki szeretne.
Nincs se muszaki, se logisztikai akadalya az elektromos autozas bevezetesenek, csak es kizarolag az adott gazdasagok befektetesi kepessege szabhat hatart. Viszont biztos vagyok benne, hogy van a vilagon eleg nagytokes, aki hajlando toket biztositani az atallashoz szinte barmelyik europai allamnak. Vagy allami hitelfelvetel formajaban vagy az energiaellato rendszer tulajdonjogaert cserebe. Az, hogy melyik allam melyik konstrukciot valasztja igazabol mindegy.