"Nem egyáltalán nem a hatótávolságon kellene masszírozni a fejlesztést,"
Kenytelenek, mert sok embernek meg mindig nem eleg a jelenleg elerheto hatotavolsag az europai gyartok autoinal, mert nem csak bevasarlos varosi autonak veszik oket. Meg a benzines jarmuvek hatotavja sem mindig eleg arra, hogy egy tankkal elmenjenek oda-vissza egy hosszabb uton. A tolto halozatok egysegesitese egyebkent folyamatban van, az USA-ban mar van egy uj egyseges szabvany (a Tesla fele), ott mar telefon se fog kelleni, mert az autok kapjak meg az egyseges toltesvezerlo szoftvert. Igy addig toltheto a kocsi, amig tamogatott rajta a friss tolteskezelo szoftver, tehat amig el nem avul a kozponti elektronikaja. (mint a mobiltelefonoknal az app. frissitesek) Ez egy jol kezelheto EOL strukturat is biztosit, igy a jovoben nem fognak utanna meg evtizedekig support mentes autok rohangalni az utakon.
A hatotavolsag egyebkent tobbfelekeppen javithato:
- nagyobb aksi, de ez a megnovekedett tomeg miatt egyre kisebb hasznot hoz
- nagyobb energiahatekonysag, ez jo, de novelheti az eloallitasi koltsegeket
- kisebb onsuly, ez a folosleges kiegeszitok elhagyasat vagy konyebbekre csereleset jelenti
Osszessegeben mindharom megoldas alkalmazhato, raadasul a konnyebb es hatekonyabb autok messzebbre tudnak menni azonos meretu aksik mellett is, igy a hatotav az eloallitasi koltsegek novekedese nelkul novelheto.