"Mostanra azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a történet ennél bonyolultabb. A város tisztviselői most, hetekkel később tisztázták, hogy a Cruise közvetlenül nem volt hibás a férfi haláláért. A férfit valójában egy városi busz ütötte el, ami azt jelenti, hogy bár a mentőszolgálat munkatársai részben az önvezető autókat okolták a halálos kimenetelért,
valójában egy ember által vezetett városi jármű volt az, amelyik megsebesítette az áldozatot. Mint kiderült, az áldozat egy 69 éves hajléktalan férfi augusztus 14-én egy városi busz mögött a földre esett, majd elütötték, aminek következtében súlyosan megsérült. Úgy tűnik, sem a buszsofőr, sem az utasok nem vették észre, hogy Davist elütötték."
Szóval egy rakás ember, köztük egy vezetésben eléggé jártas buszsofőr nem vesz észre valakit és végigmegy rajta a busz, az rendjén van. De ha egy önvezető autó teszi meg ezt, akkor meg rinyálunk? Ez eléggé álságos. Betiltani az önvezető autókat, csak mert mertek olyan hibát véteni, mint egy ember. Röhej.
Egyébként a problémát az önvezető autóknak éppen az ember okozza. És az előző írásomban is ezt hangsúlyoztam volna. Minden probléma, amit felrónak az önvezető technológiának, az mindig visszavezethető az emberekre. Vegyünk pár példát a cikkből:
1 "Különleges problémát jelentettek az inverz akadályok – ez az eset, amikor nem az úton helyezkedik el valami, hanem magából az útból hiányzik, mondjuk, egy jelentős darab."
A mai gond az, hogy ilyennel az autó még nem találkozott, ezért reagálni sem tud rá. Nyilván nem tanították meg még rá. De majd megtanulja, ahogy az ember is. Ráadásul te továbbra is egy magányos autót veszel alapul, nem pedig egy komplett rendszert. De rendszerszinten ez könnyen kivédhető. Ha útfelújítás van, akkor azt csak be kell jelenteni a központba és az adott helyszínt eleve kikerülnék a járművek, mert központilag tudnák, hogy mi van ott.
2 "mivel a gyerekek viselkedése kiszámíthatatlan, például elszaladhatnak egy felnőtt kísérő mellől, bicikliznek, vagy épp elesnek, a rendszernek különösen figyelnie kellene rájuk"
Megint az emberrel van a gond. Viszont eleve benne van az autókban, hogy ha valami véletlenül eléjük kerül, megállnak. Másrészt pedig egy olyan rendszerben, ahol eleve nincs más, csak önvezető autó, ott ez nem gond. Olyan, mint egy metró- vagy vonatsín. Ott sem közlekedsz, mert az csak a vonatnak van fenntartva. Egy csak önvezető autóknak fenntartott úthálózatnál nem lenne ezzel sem gond.
Az önvezető autókat meg kell tanítani, mint bármely embert. Eddig nincs különbség. Az előnye viszont az, hogy ha már megtanulta, akkor többet nem okoz gondot az adott helyzetben. Ellentétben az emberrel, amelyiknek például hiába pofázod el, hogy ne menjen gyorsabban, mint a megengedett, pont leszarja. Szóval idővel az autó mindenképpen előnyben lesz, csak hagyni kell próbálkozni. Mikor annak idején az első autók elkezdtek feltűnni az utakon, nem kellett hozzá jogsi meg semmi más. És az emberek hosszú évek alatt tanulták meg azt, amit most az önvezető autók pár év alatt. És az embereknek még 100 év után sem sikerült. Az önvezető autó meg már pár év alatt megelőzte. Szóval mindenképpen az önvezető járgányoké az előny.
Erre jöhetne rá egy önálló úthálózat egy-egy városban, ahol csak az önvezető autók mehetnek. Ott semmilyen gondjuk nem lenne és semmilyen dugót nem okoznának, mert nem kavarna be nekik az emberi közlekedés. A problémát most is a közöttük lévő emberi sofőrök és egyéb emberek okozzák számukra. A többi problémát viszont igen jól kezelik.