Több tanulsága is van az esetnek. Az első viccesen az, hogy a GM ugyan még nem tud vezető nélküli autót készíteni, de vezető nélküli önvezető autó fejlesztő céget már igen. XD
Kicsit komolyabbra fordítva sorolva a tanulságokat:
1. A szónak, a marketing közhelyeknek is súlya van. Ha egy olyan kocsit küldök az utcára, amit mindennél biztonságosabbnak állítok, úgy hogy ennek sem technikai, sem jogi hátteréről nem vagyok meggyőződve (behazudom), akkor bizony ezt a balhét még olyan esetben, amely ember életet nem is követel, nekem kell elvinni a hátamon. Kevesebbet beígérni néha előny/a túlélés kulcsa.
2. Csatlakozom a korábbiakhoz, az önvezető technológia a szó valódi és átvitt értelmében is úton van. A kérdés csak az, hogy ez milyen szinten és mikor fog elterjedni.
3. Bizonyos nézőpontokat felül kell vizsgálni. Az alap feltevés az volt, hogy az önvezető autó attól biztonságos, hogy betartja a szabályokat (ott is, ahol az emberek nem szokták), és jobb reakcióval rendelkezik az emberekhez képest. És ennyi elég. Azonban a néhány balesetet ha nézünk, nekem az jön le, hogy az előbbi paradigma hibás. A statisztika, amely a halálos közúti balesetekről szól az nem azért annyi, amenyi, mert az emberek a fenti értelemben vezetnek biztonságosan, hanem mert ennyire szempont az emberi élet a vezetők szempontjából. Konkrétan, az a sofőr amelyik az emberi élet megóvása szempontjából vezet, az bizony esetenként megsérti, ebből a szempontból átlépi a közlekedési szabályokat, sőt bizonyos technikai értelemben a biztonság és veszélyesség kérdését is. Erre a jelenlegi AI nem képes.