Mi nem tudjuk, de a japanok mar epitik a Chuo shinkansent Tokyo es Nagoya kozott, a japan alpok alatt, hosszabban. A vonal 90%-a alagutban lesz. Igy szinte vegig alagutban fog menni, csak jo nagy atmeroju alagutban, U alaku guideway-ben. (tomor gumikerekes biztonsagi gorgokkel, hogy ha elmenne az aram, akkor ne torje ossze magat a vonat amikor leul a palya aljara) A legritkitasi rendszert teszteltek a lassan egy evtizede meglevo tesztpalyan, ami az uj vonal kozepebe kerul eppen beepitesre. (mint nallunk az elso teszt kozuti villamospalya a koruton a mai 4-es-6-os vonalaba) A legritkitas egyebkent csokkenti az alagutak kilepesi zajat is, tehat a vonal kornyezeti terheleset. A zajterheles a hagyomanyos shinkansen vonalakon komoly fejtorest okozott a kezdeti idokben, de aztan par evtized alatt megoldottak a megfelelo vonatorr es alagut kijarat kialakitassal.
Fentrol a masodik kepen latszik a maglev alagut atmeroje a vonathoz kepest. A hyperloop-os fejleszteseknek kb. innen kellett volna indulniuk, ahova a japanok 60 ev alatt eljutottak. Ha Japanban bevalik, akkor a kinaiak fix, hogy azonnal berakjak a fenymasoloba.