Ez alapjan nagyon ugy tunik hogy ez csak ado-optimalizalas.
Az ertekvesztes az egyszeri volt. Nem az amortizacio magas, hanem csak a Tesla csinalt egyszeri arcsokkentest. Es az ertekvesztes mar megtortent, szoval UTANA eladni az autokat teljesen folosleges.
Ez nem egyszeri eset, sok ceg csinalja ugyanezt, csak kevesbe hypeolt termekek eseten nem mindig kerul be a hirekbe. MOst legutobb a Roadrunner filmet kukaztak ugyanilyen okok miatt. Minden eszerv szerint baromsag volt kukazni, de az adoszabalyok miatt megis megerte nekik.
A javitasok dragasagarol es a balesetekrol pedig megneznek egy fuggetlen statisztikat, mert a Hertzen kivul pont az ellentete tortenik ezeknek, Teslakkal kevesebb a baleset, es olcsobb a fenntartas. Ez is tipikus, amikor peldaul a biztositok a klinseket hibaztatjak a csalasok miatt, vagy a boltok a lopasokat hibaztatjak a vesztesegekert, csak epp semmilyen fuggetlen adattal nem tudjak ezt alatamasztani...
Szoval roviden, ezt 30%-os vagast le tudjak irni az adobol, ami nagyobb profit nekik mint tovabbra is berbeadni az autot, de ehhez realizalni kell a veszteseget (azaz eladni). Minden mas csak mese, PR.