"Tehát egy valószínűleg ártatlan horpadás egy védő takarólemezen nem csak az autón gazdasági totálkár, hanem a tulajnak is anyagi csőd lett."
Ez sima tervezesi hiba, ugyanis jopar aksi eseten az also takarolemez a hutofolyadek tartalya is egyben es bele vannak heggesztve az aksik. Lehetne javitani, de annyira nagy munka, hogy inkabb egyben cserelik. Ez azt jelenti, hogy a jarmu aljan tulsagosan serulekeny helyen vannak a kritikus komponensek es ez alatt lennie kellene meg egy konnyen cserelheto kopo lemeznek. Itt nem az a gond, hogy elektromos autorol van szo, hanem az, hogy hibasan terveztek meg.
Egy adott tipus tervezesi vagy gyartasi hiba miatti flottas selejtezese teljesen realis dontes, mivel a cegek nem akarnak tovabbi anyagi kockazatot vallalni. Hasonlo lehet a boeing 737max-ok eseten is, ugyanis kezd tul sok hiba megjelenni a gepeken, igy tobb tarsasag donthet ugy, hogy elovigyazatossagbol selejtezi oket, ideertve az uj (par honapos) gepeket is.
Egy jol megtervezett, jol megepitett elektromos auto eseten a tco meg alacsonyabb is lehet mint egy benzinesnel, csak az aksi arat nem az ertekcsokkeneshez kell szamolni, hanem az uzemanyagfogyasztashoz. Elektromos jarmuvek eseten ilyen a anyagok az aramkoltseg, az aksik ara es a tobbi fogyoanyag, mint pl. az ablakmoso folyadek, a gumik, a fekfolyadek, a hajtas/differencialmu olaj, fekbetetek, a hutofolyadek es a felfuggesztes kopo alkatreszei. Teslak eseten a difi olaj, a fekbetetek, a fekfolyadek, a hutofolyadek es a felfuggesztes elvileg elettartalomra vannak meretezve, tehat amikorra elfogy az aksi, addigra ezek is elkopnak es a jarmu egyben selejtezheto. A gyakorlatban egyebkent minden komponens felujithato, belertve az aksicsomagot is, de sokkal munkaigenyesebb mint egy ujat legyartani, tehat nem nagyon eri meg. A Tesla egyebkent vallal gyari felujitasokat is, pl. a roadster-ek eseten teljesen uj aksi csomagokat is biztositanak, az uj auto aranak tobbszoroseert. (csak gazdag gyujtoknek eri meg)
"Nem csak egyszeri értékvesztés, mert már nyílt titok a nagyfokú elektromosítás feladása Európában"
Nem fogjak feladni. Politikailag nem vallalhato. A kormanyzat inkabb felszamolja a nemet ipart es mezogazdasagot, de nem fog megallni a zoldatallasban. Raadasul a kinai kormanyzat jelentos toket hajlando befektetni a nemet ipar teljes leepitesebe es atallitasara a Kinara tamaszkodo osszeszerelo gazdasagra. Ebben a magyar kormanyzat is partner, ugyanis az orszagnak teljesen mindegy, hogy nemet vagy kinai autokat rakunk ossze, csak legyen belole allami adobevetel es munka alapu jovedelem a lakossagnak.
En a magam reszerol az olcso kinai autok gyors europai elterjedeset varom vagy egy teljes merteku Kinara mindenben kiterjedo gazdasagi/katonai blokadot, amit nem biztos, hogy az EU-s gazdasag tulel. Tehat vagy onkent beengedjuk Kinat mint uj gyarmatositot, vagy elobb osszeomlik az EU-s gazdasag es utanna vagy az USA vagy Kina jon gyarmatositani. Az EU vezetese ertelemszeruen az USA-ra szavazna, kerdes mennyire all stabil labakon az USA gazdasaga?