Amellett, hogy kategóriájában jelenleg a B737 a legrégebben és legnagyobb darabszámban gyártott (10 000+), mai napig üzemelő típus, repülésbiztonsági adatai nem mondhatók rossznak és ezek csak javulnak az új verziókkal.
Azonban lehet itt kenni a xart, de ha a műszaki szempontokat nézzük, ami a gyártó felelőssége, mind az irányíthatósági, mind a kabin szerkezeti problémák gyak a megjelenésétől kezdve végig kísérik a típust. Egyrészt.
Másrészt. Nem a gender, vagy az új vállalati vezetői/piac politika az amely ezekhez a balesetekhez vezet. Hanem a gép maga, pl a kabin szerkezet egy 55+ éves konstrukció, ehhez illeszkedően is más típusokhoz képest alacsony repülés közbeni fülkenyomással, a szerkezet védelme érdekében. Ami az utasok egy részénél nagyobb kényelmetlenséget jelent, mint az újabb, magasabb nyomással is biztonságosan üzemeltethető típusok. Nyilván egy másfajta konstrukció, másfajta meghibásodást eredményez statisztikailag. A satisztikák viszont az újabb gépeknél, újabb generációknál folyamatosan javulnak. Azonban akár, az előbbiek miatt lassan célszerűbb lenne a típust magát egy újabb konstrukcióval leváltani.
Szal a cikk szerintem hibás gondolatmenetekre építkezik, ismételgeti a szinte bulvár médiában megjelenő leegyszerűsítő megközelítést, amikor egy bizonyos okra próbálják visszavezetni a balesetek, rendellenességek széles körét.
De tegyük hozzá, hogy mindez messze elmarad az emberi hiba okozta balesetkehez, szerencsétlenségekhez képest.