Nem törvény kellene rá, hanem a felhasználói hülyeséget kiírtani (főnök és beosztott oldalról is). Nekem küldhetnek este 8-kor e-mail-t. Ha lejár a munkaidőm, a homeoffice ellenére úgy kapcsolok ki, mint ha muszáj lenne. Volt már rá példa, hogy este 10-kor kaptam egy e-mail-t, másnap 8:03-kor csörgött a telefonom, hogy készen vagyok-e már vele? Kb 3-4 órás meló lett volna, úgyhogy az illetőt elhajtottam melegebb éghajlatra azzal, hogy a munkaidőm 16:00-kor lejárt, ha 16:01-kor küldi a levelet, akkor sem foglalkozok vele. Természetesen ment a főnökömhöz, aki felhívott, elmondtam neki a szituációt, és nekem adott igazat. Szóval normális helyen nem kérnek ilyet, de ha mégis, akkor ott kell hagyni az ilyen céget/munkáltatót/főnököt.
Szerk.: Természetesen a telefonomon van céges levelezés, de erre is ugyanaz vonatkozik részemről. Munkaidő után még gondolat szintjén sem fogalmazódik meg bennem a levelező megnyitása.