Meg lehet próbálni kategóriákba sorolni ezeket, vannak akik a művészet eszményéért művészkednek, vannak akik megtalálják a középutat és benne a saját útjukat is, keverve a stílusokat, kielégítve piaci igényeket is amibe belecsempészhetik a saját hitvallásukat, és vannak akik előtt csak a pénzügyi sikerek lebegnek, ennek ellenére kicsúszhat valami maradandó is a munkásságukból.
De ebben a vonalban művészeti ágak szerint is lehetnek eltérő hangsúlyok. Pl. míg a zene egyes stílusaiban vannak trendek, másokban annyira nem, addig más művészeti ágakban akár a művészettörténet összes vívmánya egyszerre is jelen lehet, nehezebb trendeket látni.
Nincs bajom a pénzért művészkedéssel alapvetően, csak könnyen elkaphatja az embert a gépszíj. Kevesen állják meg, hogy az inga ne a pénz felé lendüljön végül. Szerintem Beethoven egy populáris művész volt a korában, ahogy Liszt, Chopin, vagy Strauss pláne. A legtöbb ismert művész populáris volt vagy lett. Csak az idő ami kirostálja az értékeket.