illetve azért felmerült bennem pár kérdés az FIA-val kapcsolatban is. Hogy még is hogy nézik számolják és buntetik a pálya elhagyást, ha a verseny alatt sikerült x pilotát megbuntetni, de az Aston ovása után meg még találtak Y másik pilotát is aki kapott idöbuntetést.
Szóval ha valaki nem szol akkor meguszták volna.
A másik meg hogy ez a verseny utáni buntetések nem csak hogy igazságtalan ,de a sorozat hirnevén is csorbit, hogy mindegy, hogy mit érsz el a versenyenyen, ha valamelyik jogászod talál valamit akkor simán elöre kerülhetsz ha a msáikat bemártod valami probláémával.
A harmadik, hogy miért mindig a pályán akarnak modositani? eddig nem volt ilyen mértéku vagy nem is volt egyáltalán a pályákon a pálya elhagyása, meg kéne nézni, hogy miért is történt, a pálya nem változott, de az autok igen, akkor talán az autokon kéne ugy változtatni, hogy be lehessen venni a kanyart a vonalon belül.
De ha minden áron a pályán akarnak változtatni akkor nézzék meg, hogy régebben miért is nem volt ilyen gond, azért, mert nem voltak lebetonozva a pálya melletti területek és sokkal nagyobb gondot okozott ha elhygata a pályát mint most amikor csak a felfestett vonalat. tegyenek oda ujra kavicsot füvet bármit ami lassitja az autot és egybol el fogják kerülni , de amig nincs semmi befolyásolo hatása annak ha tulmennek a vonalon addig nem változik, mert mint látjuk akár meg is lehet uszni ha szerencséjuk van .
Az FIA ha anynira akarja buntetni ezt és igazságosan akkor szereljen be érzékelöt a kocsiba és a pályába , ne emberek figyeljék és kamerákkal , mert annak ellenére, hogy buntetik a pályaelhagyást, nincs egy normális szögbe helyezett kamera sem az érintett ponton, hogy takarás és látöszögböl adodo eltérés ne befolyásolná azt. arrol nem is beszélve, hogy az emberi felfogo képesség és itélö képesség is közrejátszik, hogy mikor melyiket látta arra a pár tized mp-re kint vagy bent.
Az utolagos buntetéssel, meg van egy fix 5mp aztán le van tudva, de aki a verseny folyamán kapja meg a buntetést, annak beleadodik a boxutcába valo be és kihajtás a szerelök reakcio ideje stb. arrol nem is beszélve, hogy dinamikusan változik a helyzet és mikor vissza tér a versenybe akkor le tudja dolgozni a buntetést mig az utolagosnál erre nincs esélye.
ÉS ahogy már többször is mondtam, miért van külön csapat és egyéni VB ha a csapat hibákért is a pilotát buntetik? egy veszélyes kiengedés vagy más csapat hibáért a pilotát buntetik 5mp-re , ahelyett hogy ö menne ahogy tud, és ha pontot szerez ö megkapja a teljeset a csapat meg veszit belöle, ha nem szerezne pontot akkor meg pénzbunti.
Magán a szabályszegés igy is ugy is megtörtént már azt visszacsinálni nem lehet, de akkor legalább ne a vétlen felet buntessuk.