Szerintem ez nem igaz hogy unalmas versenyekre van igény, 2 éve sokkal többet volt téma az F1 mint most. Akkor kb a tv-hez voltunk szögezve, tudtam mikor-hol lesz a futam, már egy órával a futam előtt a TV-nél voltam stb. Most meg ugyanazokkal az emberekkel, beszélünk, hogy "hmmm lesz futam hétvégén? áh mintha lenne, de biztos szokásos", "láttad az időmérőt? nem, de hát Verstappen úgyis behúzza".
A költségsapkával, meg hibrid dolgokkal sem értek egyet. A költségsapkával is inkább az a baj, hogy a megkerüléseket nem veszik komolyabban. Ha nem lenne sapka ugyanúgy 1-2 csapat lenne domináns, ugyanúgy behozhatatlan lenne, de a kissebb csapatoknak nem érné meg így 16-an lennének a rajtrácson, vagy kevesebben. A hibrid stb, pedig felülről korlátozná, láttad az elmúlt 1-2 év autó bemutatóit? Elektromos - hibrid stb, szóval évek óta erre készülnek az autógyártók, miért foglalkoznának az F1-el ha reklámon kívül másra nem jó és nem tudják a legjobb mérnökeik fejlesztéseit az üzletben is használni? Nagyon is ésszerű döntések voltak ezek és nem a divat megfelelésének, hanem a sorozat fennmaradásának érdekében lettek meghozva.
A végletekig fejlesztésnek én is örülnék, de el tudom fogadni, hogy gazdaságilag fenntarthatatlan lenne.
A fociban is van sok sapka, ott is a gazdasági racionalitásra törekednek, aztán jönnek az olajklubbok, akik kijátszák ezt és úgy tudnak drágán igazolni, hogy a szaudi király kb mondja hogy jól van itt a pénz, te és te ennyiért és annyiért fogsz a cégeddel szponzor felületet venni ettől a klubbtól, természetesen irreálisan a piaci ár felett adják el a szponzor felületeket, már is folyt be pénz, máris lehet drágát igazolni. Amígy a másik klubb piaci körülmények között kell eladja a szponzor felületeket és ezért jóval kevesebb pénzzel gazdálkodhat. Az F1-ben is vannak hasonlók mindannyian tudjuk jól hogy a Red Bull, Ferrari, Merci, Aston Martin de valszeg még a közép csapatok is többet költenek mint amit szabadna, csak megoldják kiskapukkal. Azt ha erről lehet kb csak felületes érdeklődő szintjén is pontosan tudni hogy mi folyik, gondolom a döntéshozó szintre is csak csak eljutott :D Csak nem tesznek ellene semmit, mert így jobban megéri és ez a baj.
Én is gondoltam korábban hogy az egyenautó megoldás lenne de egyre inkább azt érzem, hogy dehogy. Ha megnézed azokat a versenyeket is sokszor az sem annyira más. Pilóta és pilóta között is egyre kisebb a különbség, ha ugyanabba az autóba ülteted be akkor még középmezőnyben is kevesebb lesz az előzés, mert nem fordulhat elő hogy egy jó autó hátrakerül valahogy és aztán átmegy a mezőnyön (ami szintén nem túl izgalmas de bár pályán való előzés).
Sajnos egyre inkább azt érzem, hogy csak szar fékekkel lehetne fejlődést elérni, bár az biztos nem fogják visszafejleszteni. A másik megoldás pedig az lenne amivel viccelni szoktunk, hogy kb tényleg legyen mű eső, vezetőségnél legyen minden autó kontrollja és ilyen-olyan megfontoltságból csavargathassák le, meg fel, de akkor kb scripted reality lenne és sokkal kevésbé autóverseny és az igazi pilóták ahhoz nem adnák már a nevüket az is biztos :D