Eredetileg úgy volt, hogy WoW-osítják a sztorit/lore-t, action camera cutscene-ek lesznek és lecserélik a voice actorokat a WoWos megfelelőjükre. Viszont ennek nagyon negatív visszhangja lett a Warcraft 3 rajongók körében, ezért nagyon hamar visszakoztak. és végül egy "faithful" remake mellett döntöttek.
Én egyébként egyet is értek ezzel, jobban örülök egy megszépített Warcraft 3-nak, mint egy RTS WoW-nak Warcraft 3 engine-el (ahhoz inkább csináljanak egy Warcraft 4-et, ahol nem köti őket ez az amúgy már elég kopottas engine).
Viszont az elvitathatatlan, hogy ezzel hatalmasat csökkent a felújítás scope-ja, költsége, a játék ára viszont változatlan maradt. Nagyon szépen megkaptuk a ráncfelvarrt Warcraft 3-at, viszont az eredeti promóció ennél sokkal többet ígért és tényleg nem nyomatékosították kellően, hogy ez azóta megváltozott. Én például a bejelentéskor preordereltem és minimu egy összefoglaló levelet illett volna elküldeniük a változásokról és rákérdezni, hogy áll-e még a preorder.
Én összességében single player tekintetében egyáltalán nem vagyok csalódott, de én követtem a projekt változásait, simán megértem, hogy aki nem volt képben, annak ez nagy csalódás, pláne, ha egymás mellé teszi a Blizzconon demózott Stratholme introt a ténylegessel.
Multiplayer oldalon sajnos tényleg rossz a helyzet, ott sok olyan feature kimaradt egyelőre, amit a classic warcraft 3 kliens tudott, ráadásul a classic klienst végleg meg is szüntették és ez lett az új közös kliens. Ezek azért patchelhető dolgok, remélhetőleg hamar pótolják őket (clan rendszer, ladder például).
A nagy összképet tekintve én se vagyok maradéktalanul elégedett, de a korrekt iparosmunka szintjét hozza a cucc így pár kampánypálya és néhány custom meccs alapján. A netes meltdown elképesztően túlzó, ez a játék szerintem ~8 pontra fog metázni (minusz Hong Kong hatás), user score-oknak az égvilágon semmi értelme szerintem, pláne nem egy olyan oldalon, ahol a játék birtoklása nélkül is szavazhatnak az emberek és pláne nem egy olyan cég esetében, amit eléggé a bögyében van mostanában az internet népének.
Egyébként a projekt legnagyobb kerékkötője egészen biztosan az volt, hogy 100% kompatibilisnek kell lenni a régi játékkal. Ha ezt kukázzák, licence-elnek hozzá egy engine-t (vagy csak használják a Starcraft 2 engine-t) és nulláról megcsinálják a cuccot visszafele kompatibilitás nélkül, akkor meggyőződésem, hogy olcsóbban jönnek ki és sokkal meggyőzőbb a végeredmény. Így viszont első indítás után 3 perccel már mehetett is az online Uther Party, ami valami elképesztően nosztalgikus érzés volt. :) Aki nem ismerné ez egy custom fanmade pálya, egy csomó minijáték gyűjteménye, amolyan Mario Party.