Ez a custom game téma iskolapéldája annak, hogy mennyire nem számít jelenleg semmit a realitás, ha a Blizzardról és egy kis botrányról van szó. Az egész internet arról cikkez, hogy a Blizzard mostantól minden custom game-et birtokol, mindenki felháborodik, de senki nem veszi a fáradtságot, hogy egy picit fact checkelje a dolgot.
Két perc gúglival kideríthető, hogy 2011-ben már egész biztos úgy szólt az EULA, hogy a custom mapok a Blizzard intellectual propertyjei, de még a konkrét EULA oldalon wayback machine-el is látható, hogy korábban is így volt már. Egyébként nem lepne meg, ha valahonnan akasztanánk egy Starcraft installert és arról elindítanánk az 1.0-s map editort annak az EULA-jában is ott lenne.
A másik témára: a szoftveriparban tök alap, hogy van egy prototípusod, egy demo productod, de a végleges termék más lesz. Sok esetben erről nem is kommunikálnak feléd (lásd graphics downgrade esetek). Ebben az esetben erről szó se volt, viszonylag hamar változott a projekt iránya/scope-ja, elsősorban community nyomására (még egyszer, abszolút benne van, hogy ez nekik is kapóra jött) és ezt teljesen nyíltan kommunikálták a fórumokon, interjúkban, mindenhol. Random article 1 és random article 2. Ahogy lentebb írtam, szerintem is ezzel együtt se végeztek jó munkát az információ propagálásával, de szó se volt tudatos félrevezetésről és titkolódzásról. Annak, aki követte a játék körüli híreket tökéletesen világos volt, hogy az action camera, sztori módosítások, voice acting csere kukázva lettek.
Az UI facelift részemről is hiányzik, bár én nem érzem olyan problémásnak az eredeti UIt, mint Te.