A "probléma",hogy nem találtak tûzcsapot. Ha csak egy kicsit számolunk,magyarországon a legnagyobb víztartállyal rendelkezõ "civil" gépjármûfecskendõ a "4000-es" sorozat (Mercedes-Benz TLF4000 vagy Steyr 4000-es),de ez nem általános.Tehát számoljuk,hogy az elsõ kiérkezõ egységnek volt 2 db. 2000 l-es jármûve,tehát össz. 4000 l. (ez 12 tûzoltót jelent). Ha szerelnek 4 db. sugarat akkor 4x 300 l-t használnak el percenként,tehát kb. 3 percre elegendõ vizük van (mert a tömlõbe,tartályban,szivatyúban is marad víz). Ami még a legmodernebb technikával (magasnyomás,köd,impulzus) is kevés! Tapasztalataim szerint egy átlagos családi ház tetõszerkezetének az eloltásához kb. 30-100 m3 víz kell (ott volt 4 m3),tehát jött mint szükségmegoldás a hab. Alapvetõen a hab mint olyan nem mindennapos dolog,azt be kell keverni,más sugárcsõ megy hozzá,stb.
Másrészt pedig ilyenkor az emberek idõérzéke nagyon csal,igen meghosszabbodik.
Amit angliában csináltak az megint más "kategória",az külön ága a tûzoltásnak (mint a repülõtériek).