Angliában 3 nap alatt elégett a benzin és a gázolaj, mást nem is igen tudtak tenni. 280 millió liter éghetõ lötty, meg ami még szilárd formában jelen volt.
De az oltási eszmefuttatásod leírom más szemszögbõl ;-)
Kiérkezett 2 gépjármû 4000 l víz 12 vagy (10) fõvel. A két Pk. a két gép-kocsivezetõ csinálja a dolgát, maradt 8 (6) fõ. Egy elment tûzcsapot keresni,
kettõ kiépíti elõször az egyik jármû táplálását, majd kiépítik a tápláló vezetéket (van dolguk elég) Maradt 5 (3) fõ. Két fõ kiszolgálja az aktív oltókat, alapvezeték szerelés , kihúzóslétra stb... Marad 3 (1) fõ. Mivel a cserepet nem érdemes locsolni, mert a víz hasznavehetetlenül visszajön, behatolnak a padlástérbe, ahol kettessével dolgozhatnak, akkor ez 1-1 sugár és már minuszban vagyunk. De jól kapkodtak és a kiszolgálók és egy idõ után besegítenek az oltásba. Így a minusz helyzet megszûnik. Mivel ne akarjunk Fogfighter-el locsolkodni (300-400 l/perc), inkább Handifighter (75-100 liter/perc) rögtön van nedvesített vizünk 20 percre. Ezzel lehetõséget adtunk a háttérnek, hogy vizet fakasszanak, vagy netán más szer is odaérjen és még vízkárt sem csinálunk, mert mit keresne 100 m3 víz a nappaliban :) Mit látnak a nézelõdõk? hogy mindenki dolgozik!
Sajnos bevett szokás, hogy a kényszer, elvárás irányítja a tûzoltókat. Csodák nincsenek. Ha egy gerenda beégett egy centit, hiába szakadsz meg az oltással, arra már nem raknak új lécet és cserepet. Ha meg réteges tetõszerkezet volt, belegondolni is rossz. Utólag meg úgysem köszöni meg senki, mert ha eloltottad rövid idõ alatt, akkor jaj elázott mindenem. Ha nem ázik el, azt mondják sokat tököltél.
Amit leírtam, ez lenne az ideális eset, mikor minden megy a maga rendjén, csak hát ilyen kevés van. Marad az mikor gépkocsival ráállnak az altalaji tüzivizcsapra, leaszfaltozzák, vagy csak víz nincs benne, kidurran a tömlõ és mért ne a legmesszebb, vagy miért ne akkor ha nincs elég vized, megb@sz az áram mert áramtalanítani csak az alsó részeket lehet, ha meg megsérül valaki, fel se tételezzük stb, stb.....