Szia, a napórás házak a mágusoknak való egyik mellékküldetéshez vannak, más karival nem tudsz bemenni oda - a késõbbi fejezetekben is akad néha csak mágusoknak elérhetõ feladat, de ezek a sztori szempontjából lényegtelenek.
A többi kérdés:
Az NWN a DND 3.0-ra épül, de nyilván nem került 100%-ban beépítésbe. Én maximum érdekeségként olvasgatnék külsõ könyveket, de szerintem ezek inkább zavaróak kezdõként, mert nem tudod majd hova tenni a túl információt. Ha csak az alapjátékkal játszol most, akkor amit linkeltem magyar nyelvû fordítást (http://www.scribd.com/doc/80403220/NWN-Kkonyv-HUN) az tökéletesen elég, hogy a játék minden apró-cseprõ részét, a karakterkészítést/varázslást/képességeket/harcokat megismerd.
Milyen karival érdemes játszani, hogy keverd õket? Minden karakter más játékstílus, érdemes többet is kipróbálni. Bármelyikkel könnyen végigvihetõ a játék, elakadni nem fogsz, hacsak nem csinálsz direkt félrekreált karaktereket:)
Az alap játékban a maximális szint a 20 (ezt amúgy az alap játék végigvitele során nem fogod elérni, talán 18-at). Ha többféle kasztot veszel fel, akkor a szinted a kevert szintjeid összege. Tehát egy 10 harcos/10 csavargó az is 20. szint.
Én elsõre nem keverném a kasztokat, hogy jobban megismerd õket, mert van, amelyiknél csak magasabb szinten jönnek elõ a kasztspecifikus képességek.
Az alap statokról: harcos kasztok támadóértéke 20 szint alatt 20-szal nõ. Pap,druida,szerzetes,csavargó,bárd: 15-tel, mágus: 10
Amikor kevered õket, akkor ezek is keverednek, pl egy 10 harcos/10 tolvaj esetén 10+7=17 alap támadása lesz a 20. szinten.
A támadás érték mellett megjelenik az is, hogy nõ a támadásaid száma. Egy kör 6 másodpercig tart. Ebben alapesetben egy cselekedeted (egy varázslás, egy támadás lehet).
Ha 5-nél nagyobb az alap támadóértéked (ezt külön kijelzi a játék, ebbe nem számít bele az erõ módosítód, és a fegyver mágikussága), akkor többet is üthetsz a körben (ez automatikus, nem kell többet kattintanod:) ).
pl 6-nál 6/1, de 17-nél akár 17/12/7/2 4 támadás! Mágusnál 20. szinten ez 10/5, emellett pedig az erõ módosítója is sokkal kevesebb, harci képességei sincsenek, ezért nem sok mindent fog eltalálni karddal, de feltételezhetõen nem is akar:)
Ezt lehet növelni gyorsítással (pl potion) +1-gyel. Ekkor pl kettõt varázsolhatsz egy körben, 4-gyel nõ a védettségi értéked, és kapsz egy új támadást.
Nyilván cél, hogy minél jobban megismerd közben a játékot is, mi ajánlott ehhez:
Amit a leírásban érdemes megnézni: mit ad egy kaszt indulásnál, milyen ügyességek tartoznak a szakterületére, illetve milyen képességeket kap automatikusan adott szinteken, van-e, amit csak a 20. szinten fog megadni?
Pl. egy szerzetes a 12. szinten mágiaellenállást kap, ami ez után szintenként még tovább nõ, a 20. szinten pedig immunis lesz az elmére vonatkozó hatásokra. Csavargók a 10. szint után kapnak speciális képességeket. A barbárok sebzéstûrést kapnak a 11,14,17,20. szinten. Ha ezeket kevered, és készítesz egy 7 szerzetes,7 csavargó, 6 barbár karaktert, az ezekbõl semmit se fog kapni.
Ha egy 20 szintû karakterben van 10 mágus, az milyen varázslatokat fog tudni? 10. szintnek megfelelõt - azokkal nem fogsz sárkányt ölni:)
Melyik kasztokat nem keverném elsõre? bárd, paladin, barbár, szerzetes, mágus - ha ezeket választod, akkor tisztán, minden szinten növeld a kiválasztott kasztodat.
Mit ajánlanék kezdésnek? Harcost, néha 1-1 csavargó szinttel, akkor rengeteg harcos képességed mellett csomó ügyességet is feljeszthetsz, és kalandor énedet is kiélheted:)