Még nagyon messze van... meséli vigyorogva David Braben, az Elite atyja. De meg kell értenetek, hogy nagy elvárásaim vannak az Elite IV kapcsán és eszem ágában sincs idõ elõtt valami vackot piacra dobni. Oly rég volt már a legutolsó Elite, így ennek egyszerûen jónak kell lennie - ecsetelte álláspontját a C&VG-nek.
A negyedik rész még legalább két évnyire van a megjelenéstõl, így Brabennek esze ágaban sincs részletekbe bocsátkoznia. A dizájnerpápa szerint a játékokban felbukkanó virtuális karakterekre kellõ hangsúlyt kell fektetni, épp ezért az új Eliteben majd agyba-fõbe interakciózhatunk ezekkel a nem játékos karakterekkel. Aztán valósághû animációról, a karakterek közötti interakcióról beszél, végül a nagy tömegek kezelése, dinamikája a téma.
Braben úgy érzi, hogy a legtöbb AI-val kapcsolatos problémát már letudták és az eddig fejlesztett játékaik, mind prototípusai voltak a grandiózus Elite IV-nek. Hiszen a Railroad Tycoon 3-ban a tömegdinamikát tesztelték és fejlesztették tökélyre, míg a Dog's Life-ban az animálás és interakció terén tettek elõrelépést.
A fejlesztést valamikor 2000-ben kezdték (a nagy dotkom krach hajnalán). Akkor még MMO-t terveztek, ám néhány szakmabeli kifaggatását követõen nyilvánvalóvá vált, hogy az akkori internetes infrastruktúra alkalmatlan erre a célra. Úgyhogy a következõ résznek a szingli örömök mellett egy 16-32 játékos multi része lesz. A lehetõségük ugyan meglenne egy MMO kifejlesztésére,meg is van hozzá a teljes dizájn anyaguk, ám inkább valami egészen újat szeretnének piacra dobni.
Annyi már bizonyos, hogy sajátszemmel vagy nézdahátam perspektívában mindenképp harcolászhatunk, s természetesen a szabad ûrkalandozás is szerves részét képezi majd a játékmenetnek. A végeláthatatlan univerzumról és a hiperûrben garázdálkodó Thargoidokról nem is beszélve.