Baldurs Gate: Tales of the Sword Coast

Baldurs Gate: Tales of the Sword Coast

1999. augusztus 6. 04:48, Péntek



Kiadó: Interplay
Fejlesztő: Bioware

Minimum Követelmény: P166, 16MB RAM (32MB RAM multiplayer),Win95/98
Hasonló játékok: Baldur's Gate
Kategória: RPG kiegészítő


Mintha csak tegnap történt volna, hogy a világnak megadatott játszani a Baldur's Gate-tel. Ha ezt a cikket olvasod, akkor még csak most próbálsz magadhoz térni a kalandból. Pár liter Visine után a szemeid megint fehérek. A csuklóműtét után már nem is irritálnak annyira a családterápiás összejövetelek. Igen, sok ember esett egy hat hónapos varázslat hatása alá, megkérdőjelezve, hogy mi is történt a téllel és a tavasszal, csodálkozva kérdezvén: 'Mikor váltam eggyé ezzel a székkel?' Az Interplay RPG-je olyan jó, hogy már veszélyes. Így félig bűnös lelkiismerettel beszélek a Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast-ról (TOSC), a kiegészítőről, ami újra a Sword Coast-ra invitál.

A TOSC egy kiegészítő ami pár új helyet rak a Baldur's Gate térképre. Ulgoth's Beard mellett, ahol a kalandjaid kezdődnek, két új helyet lehet felfedezni: egy hatalmas tornyot és egy rejtelmes szigetet. Durlag Tornya egy félelmetes tereptárgy, legendás múlttal. Egyszer Durlag Trollkiller, egy törpe hős otthona volt, aki lassan megbolondult a túlcsapdázott tornyában, de manapság már csak turista látványosság. Azonban az útmutatók csak az első szintig visznek - tovább csak saját felelősségre mehetsz. Ugyanúgy, mint a Baldur's Gate-ben, a történet elsőosztályú. Miután végighallgattad, ahogy az NPC-k elmesélik a rémtörténeteiket és személyes problémáikat Durlag Tornyával kapcsolatban, tényleg izgatottan vezettem csapatomat tovább a torony biztonságos túrájától. A másik nagy hely egy megtévesztően gyönyörű sziget, mely sok kísérteties titkot tartogat.


Ha már játszottál a Baldur's Gate-tel, akkor egy kicsit szkeptikus lehetsz a TOSC által adott játékkal kapcsolatban. Hiszen a Baldur's Gate tele volt felfedezésre váró helyekkel, és ez a kiegészítő csak két új helyet ad. Szerencsére ezek a kiegészítések monumentálisak és sokkal bonyolultabbak a Baldur's Gate területeinél. A Baldur's Gate nyitott terepei nagyon voltak, ám csak néhány előregyártott eseményt tartalmaztak. Ennek eredménye sok gyaloglás és véletlen ellenséges támadás volt, ami jó volt egy új csapatnak a tapasztalatszerzéshez. A TOSC-ban a cselekmény sokkal összetettebb.


Durlag Tornyának egy átlagos szintje különböző csapdákat, egy rakás véletlen szörny összecsapást, egy előre megírt csata sorozatot pár nagyon kemény ellenféllel és néhány végrehajtandó feladatot tartalmaz. Emellett, ezek a feladatok sokkal mélyebbek, mint a 'menj oda, öldd meg' típusúak. Például, ahhoz, hogy a második szintre juss, boldoggá kell tenned az őrt egy kis borral. A borhoz azonban szőlőt kell szerezned, amiből a présben bort csinálsz. Azonban a prés használatához be kell indítanod a generátort, aminek hiányzik egy kapcsolója. Amikor mindezt megcsináltad, még mindig van három másik őr. S ezt mind egy szinten kell megtenned. Így még akkor is, ha nem utazgatsz sokat, sokat játszol.


Mivel ez a kiegészítő a Baldur's Gate eredetiét használja, az új kalandok során használhatod a régi csapatodat. Bár bizonyosodj meg arról, hogy elég kemények. A nehézségről annyit, hogy a TOSC ott folytatja, ahol a Baldur's Gate befejezte. Szóval, ha te végigrohantál az eredetin és kihagytad a kiegészítő kalandokat, akkor itt nem leszel hosszúéletű. Szerencsére a BioWare kedves volt, és a játék tartalmaz egy előre elkészített csapatot, akikkel rögtön beugorhatsz a mélyvízbe. Még akkor is, ha a te csapatod elég erős, próbáld ki ezeket a karaktereket is. A becsületes harcosok, gonosz varázslók és egy harcos aki a harci taktikáit Boo-val, a kedvenc hörcsögével beszéli meg, mind a játék újrajátszhatóságát növeli és nagyon poén.


Pár régi helyet is meg kell majd látogatnod kalandjaid során. TOSC pár nappal a Sarevokkal való végső harc előtt játszódik. Így, a TOSC végén megint meg kell mérkőznöd egy új és jobb Sarevokkal és csapatával. Ahogy közeledsz a végső összecsapáshoz, új varázslatokat, fegyvereket, tárgyakat és tapasztalatokat szerzel.


A rajongók tippjeinek segítségével a BioWare javított a már így is szuper kezelői felületen. Például, a Baldur's Gate-ben időpazarlás volt megkülönböztetni az azonosított és nem-azonosított tárgyakat. Most minden nem azonosított varázstárgy kéken satírozva jelenik meg a képernyőn. Egy másik példa, hogy a játék automatikusan leáll, amikor az első ellenség megjelenik a képernyőn. Ez lehetetlenné teszi, hogy a csapatodat orvul letámadják, míg te a térkép egy másik részét nézed. Még néhány újdonság, hogy az azonos tárgyak automatikusan egy pozícióra kerülnek, a kilőtt tárgyak gyorsabbak és a tolvaj árnyékba bújási képességére hatással van a környezetének megvilágítása. Persze, ezek apró újdonságok, de ha egy olyan biztos alapra építesz, mint a Baldur's Gate, akkor a munka nagy részén már túl vagy.


Értékelés:

Grafika: ++++   A TOSC grafikája gyönyörű és változatos. Míg az engine-t nem módosították, én részletgazdagabbnak és bonyolultabbnak találtam a kidolgozást, mint az eredeti helyeken. A szakadékok lélegzetelállító mélységének láttán Durlag Tornya előtt, úgy tűnt, bekapcsolt a 3D gyorsítóm. Továbbá, frissítően hatnak az ellentétek. Durlag Tornyának sötét, szűk zárkái jól kiegészítik a sziget trópusi szépségét, teljes vizuális élvezetet nyújtva a játéknak.

Kezelő Felület: ++++   A Baldur's Gate-ben megismert találékony kezelői felület visszatért. A rajongók tippjeinek beépítésének köszönhetően jobb, mint valaha. A telepítés a legkisebb probléma nélkül lefutott és nagyon könnyen használhattam a régi csapatomat az új kalandok során. Sajnos, a Baldur's Gate-tel ellentétben, ami egy nagyon tiszta kiadás volt, a TOSC tartalmaz egy hibát, ami teljesen véget vethet az előrehaladásodnak. Úgy néz ki, hogy a hiba komolysága attól függ, mennyire játszottad végig az eredetit. Az én játékom során ez a hiba teljesen leállított engem, mert amikor beléptem egy bizonyos területre, csak az átvezető film volt látható, folyamatosan. Egy beta patch segített a dolgokon és be tudtam fejezni a játékot, úgyhogy remélhetőleg a BioWare hamarosan kiad egy hivatalos patchet is. Ettől a kis bibitől eltekintve, a TOSC kezelő felülete tökéletes.

Játékmenet: ++++   Míg a teljes játék jelentősen limitáltabb az eredetinél, a TOSC minőségét kitűnőnek találtam. Persze, a harc fantasztikus. Mivel ez egy kiegészítő, ez nem lehetett kérdéses. De ami igazán lenyűgözött, az az új küldetések mélysége és komplexitása volt. Anélkül, hogy bármit elárulnék, csak annyit mondok, hogy a környezettel való érintkezés sokkal nagyobb szerepet kapott és az átlag feladat is több részből áll. Az új területek minden négyzetcentijében van valami tennivaló. Az ellenére, hogy ez a kiegészítő csak pár új területet nyújt, egy nagyon is tekintélyes kiegészítésnek találtam. Ahelyett, hogy egy rakás üres területet adna, a BioWare csinált pár, nagyon sűrű helyet. Mivel a TOSC egy masszív játék kiegészítője, úgy gondolom helyesen cselekedtek. Az egyetlen panaszom, hogy a tapasztalat pontok maximumát jelentő 161.000 pont nagyon limitált. Mire a Baldur's Gate-nek kijön az igazi folytatása, a legtöbb ember új csapatot fog kezdeni. Emellett, ahogy a karakterek egyre erősebbek lesznek, úgy fogynak és távolodnak a szintek. Míg az RPG-k sok embert, különböző okokból vonzanak, a karakterek fejlődése az, ami igazán élvezetessé teszi. Ha elég erős csapattal kezded a TOSC-t, akkor kb. maximum két szintet fogsz feljebb menni. Jobban tetszett volna, ha a fejlődési lehetőség egy kicsit magasabban van.

Hang Effektek: +++++   Ahogy a Baldur's Gate-ben, úgy itt is nagyon élveztem a hangokat. A harc és a varázslatok hangja még intenzívebbé teszi a harcokat, míg a természet környező hangjai magukkal ragadnak. Emellett, a beszéd fantasztikus és nagyon segít a karakterekhez való kötődésben. Minden olyan játék, ami egy hős őszinteségét át tudja adni egy harci kiáltással -'Seggszétrúgás a jó nevében'-, az nálam jó helyen áll.

Zene: ++++   A Baldur's Gate-ben található zene az általam hallott legprofibb és leghatásosabb játékzene volt. A kompozíció lelkesítő volt harc közben, drámai az átvezetőkben és laza a kocsmákban. A teljes játék zenéje olyan hatásos volt, hogy a BioWare még a kiegészítőben is használta. Bár új zenéket reméltem, a zene még mindig fantasztikus és tökéletesen illik a játékhoz.

Intelligencia & Nehézség: +++   A TOSC-t a komoly kalandornak csinálták és tapasztalt csapatot igényel. Kihívónak és a vége felé egyre nehezebbnek találtam ezt a játékot. Szerencsére, ha a csapatod nem elég erős, akkor építhetsz rájuk, vagy használhatod az alapcsapatot. Az egyetlen egyensúly problémát a tolvaj karakterrel találtam Durlag Tornyában. Itt hemzsegnek a halálos csapdák és szilárd zárak. Ha a tolvaj karaktered nem elég fejlett, itt nehezen fogsz átjutni. Még az én tapasztalt tolvajom sem tudta hatástalanítani vagy kinyitni a torony összes zsákmányát. Egy másik minuszt eredményez, hogy a BioWare nem tudta kijavítani az eredeti játékban található útvonal keresést. Míg be lehet állítani az útvonal kereséshez használt CPU erőforrást, nem tapasztaltam sok különbséget. Mivel a játéknak majdnem a fele szűk, zárt folyosókon játszódik, ahol több útvonal is vezet csapdákkal, ez a probléma egy kicsit komollyá válik.

Összegzés: ++++   Pár apró dologtól eltekintve, a TOSC egy kiváló játék, ami azt nyújtja, amit kell: a Baldur's Gate függőknek egy kis rágcsálni való. A játék új mélysége és a bővített kezelői felület egyedi, s mégis ismerős. Míg ez a kiegészítő nem a karakterek fejlődéséről, hanem inkább teszteléséről szól, az összes olyan elem megtalálható benne, ami a Baldur's Gate-t naggyá tették. Vannak játékok, amik olyan jók, hogy nem lehet őket abbahagyni. A Baldur's Gate egy ilyen játék, és a TOSC-al a BioWare megint megfogott.



Listázás a fórumban