Shogun: Total War

Shogun: Total War

1999. szeptember 14. 04:29, Kedd

Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Creative Assembly
Megjelenés dátuma: 1999 vége

A Shogun 3D-s valósidejű stratégia, a japán történelem feudális időszakában játszódik. A tartományokat daimjók vezetik, hatalmukat katonai erejük biztosítja. A Shogun minden daimjó ura, Japán katonai diktátora.

A XVI-ik századi feudális Japán, a bátorság és hűség, de egyben az árulás és orgyilkosságok időszaka. Célunk a sóguni cím elnyerése, Japán fődiktátori posztjának elfoglalása.

A kor legjelentősebb változása az ashigaruk (gyalogos-parasztkatonák) megjelenése. Távolfegyvereket használtak: íjat, majd később lőfegyvert. A legerősebb daimjók mesterien kombinálták seregükben az ashigarukat a szamurájokkal. Míg a korábbi időkben az íj a szamurájok kiváltsága volt, az ashigaruk megjelenésével képességeiket a kard és a lándsza művészetére fordíthatták. Megjelentek a katonai formációk.

A Shogun kétszintű játék. A stratégiai szintbe tartozik a gazdaság, politika, katonai fejlesztések és seregünk taktikai irányítása. Ha két sereg találkozik, a csatatér bemutatása következik, ahol kémünk, tábornokunk vagy szamurájunk szemszőgéből mérhetjük fel esélyeinket. Egy kattintással többezer harcosunkat irányíthatjuk. A Shogun egyszerűen indul, és fokozatosan nő komplexitása.



Többféle módon játszhatjuk: csak a csatákkal foglalkozva, csak stratégiai elemekkel vagy a teljes kampányt irányítva. A kampány nem a küldetések lineáris összefűzésére épül. Lehetőség van egy gyors scenariót lejátszására is.

Daimjóként (feudális hadúr) kezdjük a játékot és szembe kell néznünk háborúkkal, potenciális merényletekkel, kezelnünk kell a gazdaságot és az élelemtermelést, a szállítást és a technológiai fejlesztéseket, és gondoskodnunk kell utódokról (ha nincs fiúutód halálunkkor, végetér a játék). Lehetőség van öngyilkosságra is, ezzel a család megbecsülését tudjuk emelni. A hűség, lojalitás és a szövetségek a játékos utodjaitól is függenek. Politikai manővereink közé tartozik a szővetség vagy békekötés, hamis szerződések, felderítés és kémkedés, vallásos buzgalom és a kereskedés.

Mesterséges intelligencia kezeli a többtízezres seregeket, melyek minden tagja egyedi személy, egyedi képességekkel, hűséggel és tapasztalattal. A számítógép harcmodora követi a játékos stílusát, öntanuló.

A sokszor előforduló esetek kezelését automatizálhatjuk: pl. az egységeink ignorálják a közeli eseményeket, mint a mellettük lévő egység megtámadása; egyik pontból a másikba egyenes vonalban vagy mondjuk a folyó kanyarulatait követve menjenek; sebezhessék e egymást csapataink; tereptárgyakkal találkozva megálljanak vagy megkerüljék.



A terepen tavak, hó, kastélyok, hegyek és völgyek, templomok és még számos objektum lesz. Az időjárás dinamikusan változik, a szél befolyásolja az íjászokat.

Játék közben számos különféle karakterrel kerülünk majd össze: szamurájok, nindzsák, lovasok, tábornokok, harcosok, kémek (shinobi), orgyilkosok, követek, holland és portugál kereskedők, selyemárusok, barbárok, harcos szerzetesek, gésák és papnők. Helyesen kezelve őket segíthetnek előbbrejutni. Lehetségesek természeti katasztrófák is, földrengés, éhínség, pestis, támadó mongol hordák, parasztlázadás és tűzvész.

A következő neves hadurakkal találkozhatunk: Chosokabe Kunichika, Hojo UjiTzuna, Imagawa Yoshimoto, Mori Motonari, Oda Nobuhide, Shimazu Takahisa, Takeda Nobutora, Uesugi Tomooki

Harci egységek: könnyűszamuráj, Yari Ashigaru, Yari Samurai, kőnnyűlovasság, harcos szerzetesek, Teppu Ashigaru, nehézszamuráj, nehézlovasság, No-Dachi Samurai, muskétások, Taisho (tábornok)

A játék producere Michael De Plater nem zavartatja magát amiatt, hogy a piac eléggé telített, és hetente jönnek ki erős konkurensek. "Szun Cu mondása szerint ha körbevesznek a kisebb ellenfelek hagyd őket egymással harcolni."



Jellemzők:

Stratégiai kampány: erőforrásgyűjtés, új egységek kifejlesztése, hadsereg építése, szövetségkötés, kémek küldése, ellenségek meggyilkolása és végül Japán tartományainak elfoglalása, míg az egész a miénk nem lesz.

Taktikai kampány: Két sereg találkozásakor valósidőben egységről egységre, emberről emberre a harc irányítása.

Háborúszimuláció: A stratégiai és a taktikai kampány együtt.

Panoramisztikus 3D terepek: a csatatér hegyi és völgyi fotorealisztikusan vannak ábrázolva.

Epikus méretek: többezer egységből álló seregek irányítása, melyeket egyenként is kezelhetünk.

Széleskörű gyorsítókártyatámogatás.

Történelmi pontosság: az emberi történelem egyik legbrutálisabb időszaka volt, de egyben a legkulturáltabb és -művészibb is.

Multiplayer lehetőségek: a szokványos internet és LAN támogatás mellett e-mailen is játszhatunk!

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások