Homeworld

Homeworld

1999. október 9. 02:35, Szombat


Kiadó: Sierra Studios
Fejlesztő: Relic Entertainment

Minimum Követelmény: P200, 32MB RAM, 3D gyorsító, Win95/98
Hasonló játékok: Unique
Kategória: Real Time Stratégia


Az első félórát a Homeworld oktató részével kell kezdeni, akármennyire is jó vagy a játékokban. Ez a rész nagyban segít abban, hogy eligazodj a játék mechanikájában, a kezelőfelületben, és a Több ezer éven át éltek a Kharak bolygó lakói eredetűk figyelembe vétele nélkül. De később, ahogy a technika fejlődött és kutatások kezdődtek, a tanultabbak rájöttek, hogy a bolygó, amit otthonuknak hívnak, nem az övék. A bolygó más élőlényei és saját biológiai jellemzőik drasztikus különbségei csak az első gyanút keltő felfedezés volt, ami miatt kialakult az a hit, hogy idegenek saját világukban. Kíváncsiságuktól hajtva a kharaki tudósok elkezdték saját eredetüket kutatni - honnan jöttek, miért ide jöttek, és hogy jutnak haza. Nem lesz könnyű megválaszolni ezeket a kérdéseket. A Kharak felszíne leginkább több ezer mérföldnyi sivatagokból állt, amik olyan forrók voltak, hogy eddig nem térképezték fel őket. Ez változni fog.

1106-ban, a kharakidok kilőttek egy kicsi műholdat, ami egy szilárd tárgyat fedezett fel a homok mélyén, egy olyan tárgyat, mely örökre megváltoztatja az embereket, történelmüket, és jövőjüket. A homokban egy ősi űrhajót találtak a khrakidok, ami nyilvánvalóan több ezer évvel ezelőtt itt hajtott végre kényszerleszállást. A romok között talált technológia felhasználásával, felszerelkezve egy csillagtérképpel, Kharak népei egyesültek, és elindultak, hogy megtalálják Hiigara-t, a szülőbolygójukat.

Ennek ellenére a Relic egy valós idejű stratégiával próbálkozik, és be is jön neki. A játék, ami a mozi stílusú, művészi kidolgozású bevezetést követi, nagyon szórakoztató. A Homeworld-ben a kharakid anyahajót irányíthatod, ami az első olyan hajó, melyet felszereltek az ősöktől megismert hiperhajtóművel. Az anyahajó 500000-es legénységet hordoz és ez az elsődleges közlekedési eszközöd. Lassan mozog és csak közepesen védett, de képes kísérőhajókat építeni, köztük kutatóhajókat, fregattokat, csatahajókat, és még hordozókat, amik kicsi mobil anyahajókként szolgálnak.

     

     

Az űr feltáratlan régiói őrzik a választ Kharak rejtélye és az emberek számára, és bár ezek felfedezése az igazságot szolgálja, eddig soha nem látott galaktikus háborút fognak kiváltani. Több ellenséggel állunk szemben, és egy olyan néppel állunk szövetségben, mely magánál az űrnél is öregebb. A szülőbolygó keresése valódi epikus történet. Olyan sok ilyen jellemzője van a történetnek, hogy meg sem lehet őket számolni, de a csúcson a szülőbolygó külseje áll. Ez valószínűleg a mennyországot jelenti azoknak, akik olyan játék közbeni grafikát szerettek volna, ami egy bevezető animációra hasonlít. Az itt látható hihetetlen képek is ezt bizonyítják, és ami az igazán sokkoló, hogy ezek közül egyik sem animáció, hanem mindegyik a játékból való. Az sem utolsó, hogy meglehetősen szórakoztató. Az oktató részben megtanulod, hogyan kell egy űrhajó-osztagot irányítani, alakzatban repülni vele, megadni támadási mintákat, hogyan lehet új technológiákat kikutatni, nyersanyagot kitermelni, és elhelyezni nem harci járműveket. Még a sok funkció kezelése mellett is a Homeworld kezelőfelületét fogod a legjobban megszerkesztettebbnek találni.

     

     

Miután befejezted az oktatást két egyjátékos küldetéssorozat közül választhatsz, és lehetőséged nyílik a korlátlan lehetőségeket magában rejtő multiplayer módot is kipróbálni. Bármelyiket választod, mindenképpen le kell töltened a játékhoz készült patch-t, mielőtt játszani kezdesz. Azok, akik Voodoo2-t használnak le kell tölteniük az 1.0.0.107-es GLSetup-ot. A Homeworld mellé az 1.06-ost adják, de az nem jó az SLI konfigurációkhoz. Azt is javaslom, hogy használjon mindenki DirectX 7.0-t, mert így javul a játék teljesítménye, főleg Direct3D-ben. A Homeworld támogatja a szoftveres és a hardveres renderelést is OpenGL-ben és Direct3D-ben. Mindkét módban játszottunk a játékkal, és azt tapasztaltuk, hogy ha friss driverekkel rendelkezel, akkor a Direct3D jóval simább, hibátlanabb és szebb élményt nyújt.

     

     

Sok más játék is megpróbálta a végtelen űrt játékteréül használni, de eddig egy sem vitte ezt véghez ilyen szinten. Még a Wing Commander és a Freespace stílusú játékoknak is van mit behozniuk, ha ilyen bámulatos teljesítményt akarnak nyújtani. Bár a mondás szerint, nincsen rózsa tövis nélkül, így a Homeworld sem hibátlan. Először is a két egyjátékos küldetéssorozat gyakorlatilag ugyanaz. Akár a Kushan-t, akár a Tajidan-t választod, a 16 küldetés pontosan ugyanolyan lesz. Sajnálatos módon ez a hasonlatosság igaz a fajokra is. Bár különbözően néznek ki, a játék ugyanolyan velük. Sok hajónak ugyanaz a konfigurációja és a felszerelése, és fajonként csak két egyedi űrhajó van. A másik probléma a játék rövidségével van. A 16 küldetés elég lenne, ha fajonként lenne ennyi, de így a tapasztaltabb játékosoknak a végigjátszás nem fog 30 óránál több időt igénybe venni. Az első három küldetés egyszerű és rövid, és bár a többi 13-mal nincs gond, azért lehetett volna belőlük több is.

     

     

Röviden a játék pontosan olyan, mint a Diablo első megjelenésekor. Ugyanazt teszi a stratégiával, mint amit a Diablo tett az RPG-vel, újjáéleszti. A Homeworld újító jellegű játék, így hibái is vannak. Azonban ezek az apró tévedések eltörpülnek a játék eredetisége, újszerűsége és izgalma mellett. A 108 oldalas kézikönyv végén a készítők köszönetet mondtak George Lucas-nak az inspirációért, és Peter Molyneaux-nak a sok jó tanácsért. Még egy játék sem töltött el ennyi csodálattal és ámulattal, mint a Homeworld. A Lucas inspirálta Star Wars atmoszféra és Molyneaux-féle eredetiség az egész játékban érezhető. A két fent említett hibától eltekintve, a Homeworld szinte tökéletes. És ha figyelembe vesszük, hogy a Homeworld egy első generációs játék, akkor azt mondhatjuk, hogy Alex Garden producer és társasága valami egészen figyelemre méltót alkotott.

     



Grafika: A Homeworld grafikáját semmihez sem lehet hasonlítani. A 3D engine nagyon jól megfelel a célnak. A játékot három különböző konfigurációjú gépen (300-600 MHz) teszteltük, és mindhármon kifogástalan sebességet tapasztaltunk. A Homeworld grafikájában minden részlet díjat érdemelne. A lista élén a hajtóművek lángja és az ionsugár effektje áll. Ahogy a képek is mutatják, a Homeworld színezett fényei a jelenleg legkidolgozottabbak. Szinte semmi negatívat nem lehet a látványról mondani.

Kezelő Felület: Hogy egy kezelőfelületnek stílusa legyen, muszáj birtokolnia valami keveset a többiből, és ez nem csak arra vonatkozik, hogy hogyan játszhatod a játékot, hanem egy beépült és szórakoztató résznek kell lennie. Egyszerűbben fogalmazva, ez a legjobb kezelőfelület, amivel valaha játszottam. A dupla elismerést megérdemli a lelkiismeretes, kidolgozott munka, amely itt helyet kapott, hogy minden rendben működjön. Ez a kezelőfelület könnyen kontármunkává válhatott volna, különösen arra tekintettel, hogy milyen összetett tényezők tették bonyolulttá. Több, mint 50 hajó irányítása 30 különböző osztagban, melyek többféle formációban repülve különböző támadási mintákkal rendelkeznek, mindez a 3D űrbe kiterjesztve elég komplikált feladatnak tűnik - ám a Homeworld olyan egyszerű, mint a jelölj - és - klikkelj. A korlátlan kameraszögű nézet rendszere, a kidolgozott kézikönyv és a csodálatos tanulórész teszi a legjobb kezelőfelületté. Szép munka, Relic.

Játékmenet: A legjobb leírás, amelyet adni tudok a Homeworld-ről, hogy képzeld el a végső csatát a Death Star-nál az eredeti Star Wars-ban. Képzeld el, hogy te vagy a legfőbb parancsnok, kinek az egész flotta az irányítása alatt van, a vadászgépek, a corvettek, a csatahajók és az utánpótlást biztosító konvojok a nagy számban lévő, erősen fejlett ellenséggel szemben. Képzeld el, hogy ez a háború 2500 fényév kiterjedésű területen zajlik, összetett ellenséggel szemben, akiknek egyedi származásuk és vallásuk van, és talán egy összekovácsolt szövetség egy régi fajjal azért, hogy megtaláld a hazavezető utat.

Míg az egyjátékos üzemmód nem olyan kiterjedt, mint amilyet szerettem volna, olyan érzés, mintha két hadjárat ugyanaz volna, a 16 küldetéses élmény marad számomra a legjópofább ebben az évben. A küldetések nagyon jól megírtak, és az egyszerű számok mögött minden feladat összetett és változatos, egyes későbbi missziókban 3-4 óra a teljesítés ideje. Az egész egyjátékos mód egy csodálatos, moziszerű élmény. Más, mint a Bungie Myth sorozatában, a történet mesélése a stratégiai játékokban elég gyenge, de a Homeworld ellenáll ennek a trendnek, és nem csak egy kellemes játékot kínál fel, hanem egy lebilincselő történet részesét.

Az egyjátékos üzemmód korlátain túl ez a legjobb multiplayer stratégia a Total Annihilation óta. Az összetett játéktípusok és a 16 játékos támogatása a többjátékos Homeworld válasza az egyjátékos mód feljegyzett panaszaira. Nagyobb súlyt fektetve a hosszú élettartamra, a Sierra mellékelte a MissionMan-t, egy nem támogatott szerkesztőt, amely lehetőséget ad a fejlesztőknek, hogy saját pályát és forgatókönyvet csináljanak.

Hang Effektek: A Homeworld több narrátort használ az események leírásához. A tisztelet egyensúlya az, ami ennek a játéknak a legjobb beszédhangot adja, amit valaha láttam (hallottam?). A hanghatások a játékmenettel összefüggésben egyaránt nagyon jók, és dinamikusan ismétlődik az eltérő pályákon a szög, a nagyítás mértéke, és a kamera helyzetétől függően. A Homeworld hanghatásai a csillagok kollázsai. Mint a Tie Fighter lézerei ismerősek az összes Star Wars kedvelő számára, az ionágyúk a Rombolókon ugyanazok lesznek.

Zene: Egy csomó reklám a Yes zenéjének, bár a Homeworld a Ladder című albumukat nem nagyon reklámozza, de a zenék igen. A zenék tartalmaznak számtalan egyedi szintetizátor hangot és zenekari hangszereket együtt játszva, amelyeket egy gyakorlott zeneszerző irányított és az eredmény magáért beszél.

Intelligencia és Nehézseg: Majdnem. Nagyon csábító volt a Homeworld-nek maximális pontot adni erre a kategóriára is, de sajnos, akármilyen nagyszerű is, ez nem tökéletes játék. Egy csillaggal levettem a nehézségi eredményt a rövid egyjátékos hadjárat miatt. Nincs nehézségi fokozat állítás, és csak 16 küldetés játszható, képes voltam a Homeworld-ot kb. 20 óra alatt végigjátszani. És míg a multiplayer rész és küldetésszerkesztő teljesen meghódított, jobban értékeltem volna egy jóval hosszabb egyjátékos élményt.

Az AI a Homeworld-ben egyenértékű minőségű a játék többi részével. Az ellenséges hajók intelligens támadó mintákat használnak és hajlamosak belefogni fejlettebb manőverekbe is, mint a csalizás és futás taktika. Tapasztaltabb játékosok észre fogják venni, hogy ez nem nagyon az AI nagyszerűsége, hanem egy jó script munka. Bármelyik is, az eredmény ugyanaz.

Összegzés: Úgy látszik, minden évben van egy játék, amely a többi fölé emelkedik. Az olyan játékok, mint a Half-Life, a Jedi Knight és a Myth, összerakva jellemzőiket, mint az eredeti elődjeiknek, az újító szerkezet és kábító játékmenet mind ugyanabban a csomagban. Kérlek add a Homeworld-ot is ehhez a listához. Ha veszel egy játékot ősszel - akkor ez legyen az!



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások