The Wolf Among Us

The Wolf Among Us

2013. október 26. 20:56, Szombat
Természetesen nehéz úgy beszélni a rövidke, alig 1-2 órás első epizód cselekményéről, hogy közben ne rántsuk le a leplet a fontos részletekről, éppen ezért itt inkább meg is húznánk a határvonalat, hogy mindenki maga gabalyodjon bele a rejtélyekbe. Egy dolgot ugyanakkor még meg kell jegyeznünk a sztorival kapcsolatban, hiszen az már az első epizód során is kiderült, hogy a váratlan fordulatok és a döntéshelyzetek szó szerint kötelező velejárói lesznek majd a későbbi felvonásoknak is, hiszen csak a bemutatkozó kaland során legalább három olyan alkalom adódott, amikor megdöbbenésünkben meg sem tudtunk szólalni. Ez a tény remélhetőleg tökéletesen érzékelteti, hogy a The Wolf Among Us története több mint zseniálisnak tekinthető!

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Hogy mi a helyzet a játékmenet terén? A Telltale Games összességében a The Walking Deadben felépített kliséket pufogtatta el, de még így is sikerült egy kicsit csalódást okozniuk, hiszen a The Wolf Among Us - az első epizód alapján - inkább lett egy interaktív mozifilm, semmint vérbeli kalandjáték. Hogy ezt az állítást rögtön tényekkel is alátámasszuk, a Faith keretein belül például egyetlen fejtörő sem kapott helyett, karakterünk felett pedig maximum négy-öt alkalommal vehettük át az irányítást, akkor is csak néhány percre, így összességében a játék 80 százaléka eddig átvezetőkből állt. Természetesen, akárcsak a zombis kaland esetében, úgy ezúttal is már az átkötők során beleszólhatunk a történet alakulásába, így a szereplőkkel való beszélgetések közben érdemes mindig odafigyelni, mert bármit is válaszolunk, az garantáltan hatással lesz egy későbbi eseményre.

A Telltale Games korábbi játékaiból kiindulva nem tartjuk kizártnak azt sem, hogy egy most meghozott döntésünkkel például befolyásolhatjuk a finálét is! Segítségünkre lesz ebben az összetett rendszerben, hogy folyamatosan kapjuk majd a visszajelzéseket arról, hogy egy-egy válaszunkkal milyen hatást értünk el bizonyos szereplőknél, dolgunkat pedig alaposan nehezíti, hogy a legtöbb esetben csak szűkös időkorlát áll a rendelkezésünkre a válaszadáshoz, sőt mi több, a hallgatás szintén egy lehetőség a sok közül.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Habár kalandjátéknak már nehezen nevezhető a The Wolf Among Us, a fejlesztők azért néhány alkalommal a kezünkbe adják az irányítást, hogy lehetőségünk legyen alaposabban is körülnézni egy-egy helyszínen. Az ilyen esetekben többnyire nem lesz más dolgunk, minthogy nyomokat gyűjtsünk és elemezzünk, de mint fentebb már említettük, a logikai feladványoktól sajnos elbúcsúzhatunk. A QTE-jelenetektől azonban nem, így csak az első részben legalább három olyan alkalom is lesz, amikor efféle események keresztezik utunkat, de a fejtörők hiányát az időre való gombnyomkodás sem tudta feledtetni velünk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások