Gates hisz az internet szabadságában

Gates hisz az internet szabadságában

2013. november 18. 07:23, Hétfő
A tudósok Facebookja szeretne lenni a ResearchGate nevű kutatási platform, melynek a Microsoft társalapítója is befektetőjévé vált. A felhasználói adatok helyett munkaközvetítésből élnek meg.

"Alapítványunk már régóta azon dolgozik, hogy az oltóanyagok keresésekor egymásra találjon a tudományos közösség. Ez a ResearchGate segítségével könnyebb. Nagyon izgatott vagyok azzal kapcsolatban, hogy a digitális világ miként tudja összehozni a tudományos közösséget" - emelte ki Bill Gates. A ResearchGate 2008 óta érhető el és fő célja, hogy a kutatók és tudósok szabadon tapasztalatokat cserélhessenek egymással és beszélgethessenek, illetve kapcsolatot tarthassanak a kollégáikkal a világ minden tájáról. Az oldalnak 2011-ben 800 000 tagja volt, idén pedig már több mint 3 millió. 2010 szeptemberében az eBay, a MySQL, a RedHat és a Twitter támogatójának számító Benchmark Capital, valamint a Facebook partnerének számító Accel Partners több millió dollárt fektetett be a szolgáltatásba.


Gates azonban nem csupán az általa 35 millió dollárral támogatott ResearchGate kapcsán fejtette ki a véleményét, hanem a világháló szabadságára is kitért. Kijelentette, hogy a nyáron kirobbant megfigyelési botrány nem fenyegeti az internetet és nem tart attól, hogy emiatt a világháló több kisebb darabra esik majd szét. Sőt, szerinte minden eddiginél erősebb az internet egyesítésére irányuló törekvés. Még azokban az országokban ahol erős a cenzúra - például Kínában - sincs teljesen elszigetelve a tudományos közösség az online lehetőségektől.

Danielle Bengsch, a ResearchGate szóvivője közölte, hogy az oldal a jövőben is ingyenes marad a kutatók számára. A felhasználói adatok kiértékelése vagy eladása az általános szerződési feltételek alapján tilos, ez is hozzájárul a honlap sikeréhez. A platform elsősorban az állásbörzével keres pénzt, jelenleg is 15 000 állásajánlat van rajta. A munkaadóknak a hirdetések feladása ingyenes, de ha bizonyos felhasználókat vagy csoportokat akarnak elérni, vagy hírlevelet akarnak küldeni, az már havonta akár 1500 dollárba is kerülhet. Emellett konferenciákkal és más tudományos rendezvényekkel kapcsolatos hirdetésekből is van bevétel. A jövőbeli tervek között szerepel egy olyan virtuális piac létrehozása, ahol laboratóriumokban használatos termékeket lehet vásárolni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások