Call of Duty: Ghosts

Call of Duty: Ghosts

2013. november 24. 13:27, Vasárnap


Kiadó: Activision
Fejlesztő: Infinity Ward
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E8200 2,66 GHz-es vagy AMD Phenom 8750 Triple-Core processzor, Nvidia GeForce GTS 450 vagy ATI Radeon HD 5870 grafikus kártya, 6 GB RAM, 40 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad Q8400 2,66 GHz-es vagy AMD Phenom II X4 805 processzor, Nvidia GeForce GTX 660 Ti vagy ATI Radeon HD 7950 grafikus kártya, 8 GB RAM, 40 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Battlefield 4, Call of Duty: Black Ops 2
Kategória: FPS

Az idén 10 éves évfordulóját ünneplő Call of Duty-sorozat alighanem a játékvilág egyik legvitatottabb címei közé sorolható, hiszen bár a fórumok már az aktuális epizód megjelenése előtt hangosak voltak a negatív véleményektől, ám a Call of Duty: Ghosts újra bebizonyította, hogy egy olyan megbízható és hűséges rajongótábor áll a franchise mögött, akik gondoskodnak a biztos sikerről. Mindez annak ellenére is igaz, hogy az interaktív szórakozás kedvelői talán még egyetlen játékot sem kritizáltak annyit a múltban, mint cikkünk alanyát, hiszen az elmúlt hónapokban viccek százai születtek az Infinity Ward erőlködéséről, akik valóban már csak saját maguk árnyékai, hiszen a kulcsfigurák a múltban mind kiléptek a stúdióból. Többek között emiatt, és a rendkívül sikeres Modern Warfare-trilógia okán is óriási súly volt a fejlesztőkön, lévén ellenszélben kellett bizonyítaniuk rátermettségüket, amihez egy egészen új történeti szálat, szereplőket és megközelítést állítottak hadrendbe a Call of Duty: Ghosts keretein belül.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ezt elsődlegesen és hangsúlyosan az egyjátékos kampányban érzékeljük majd a leginkább, ami továbbra sem szolgál éjszakákba nyúló kalandokkal, de a körítéssel olyannyira más irányba indultak el az alkotók, hogy az még a Battlefield 4 cselekményénél is megdöbbentőbb lett. A játékban ugyanis egy tulajdonképpeni apokaliptikus, már-már polgárháborús környezetbe csöppenünk Logan Walker oldalán, akivel a végletekig leegyszerűsítve azt a feladatot kapjuk, hogy egy különleges alakulat tagjaként próbáljuk meg visszaállítani a békét és az egyensúlyt az Egyesült Államok területén. Ezzel el is felejthetjük a totális háborús élményeket, hogy újfent a terroristák kerülnek fegyverünk célkeresztjébe - habár az ellenségkép ezúttal is hasonló -, aminek köszönhetően inkább egy kalandosabb apokaliptikus FPS lett a végeredmény, semmint háborús játék, de az emlékezetes pillanatok kedvelői így sem csalódnak majd a kampány egyetlen percében sem, hacsak nem vártak forradalmi újdonságokat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Reformációt ugyanis sajnálatos módon a Call of Duty: Ghosts sem hozott, így a történet felgöngyölítése során a korábbi részekből - szinte szó szerint - átemelt, illetve feldolgozott események fogadnak minket, tehát akadnak például lopakodós bevetések, túszmentések, és komolyabb haderőket megmozgató összecsapások is, de természetesen nem maradhattak ki a harcjárművek sem, így egy páncélosba pattanva is lehetőségünk lesz megküzdeni az ellenfelekkel. Míg azonban a Modern Warfare-mellékág minden egyes része - de főként az első és a második - képes volt folyamatosan megdöbbentő pillanatokkal bombázni minket a kampány során, sőt mi több, a változatosságra sem volt panasz, addig a Ghosts esetében a történet felgöngyölítése olyan érzést kelt bennünk, hogy ez "csak egy újabb Call of Duty-játék", semmi több.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások