Csak 2015-ben jön a SOMA, az Amnesia fejlesztőinek új horrorja

Csak 2015-ben jön a SOMA, az Amnesia fejlesztőinek új horrorja

2013. december 13. 19:29, Péntek

Egy friss trailerrel mutatkozott be a SOMA, mely az Amnesia: The Dark Descentet készítő Frictional Games legújabb alkotása lesz és rögtön pár érdekességet is elárultak a fejlesztők a projektről.

A Frictional Games 2007-ben mutatkozott be a Penumbra: Overture címet kapott túlélőhorrorjával, mellyel rögtön be is írták magukat a játékvilág nagy történelemkönyvébe. Egy évvel később két további epizóddal gazdagították a címet, ám közben már készült a valódi bomba, az Amnesia: The Dark Descent. A remek hangulatú és kivitelezésű horror kirobbanó sikert aratott a rajongók körében és a műfaj egyik királyává avatta a fejlesztőket. Három évvel később jött a folytatás, ám ebben már csak félgőzzel vettek részt, az érdemi munkát a thechineseroom végezte.

Mint kiderült ennek oka egyszerű volt: a Frictional Games már a következő nagyszabású projektjét tervezte, mely a SOMA elnevezést kapta. A természetesen túlélőhorror játékmenettel bíró alkotás ezúttal sci-fi környezetbe lesz helyezve és a készítők szerint öt alapelemet szem előtt tartva dolgoznak rajta: a sztori a minden; vedd komolyan a világot; a játékos a főnök; bízz a játékosban; tematikus elemek bukkanjanak fel a játék során. " A SOMA lényege, hogy olyan, mély gondolatokat fedezhessünk fel benne, mint az öntudat vagy a létezés mibenléte" - áll a hivatalos közleményben. "Ezeket átvezető jelenetekkel és hosszú beszélgetésekkel is megoldhattuk volna, de nem akartuk. Szeretnénk, ha a játékosok elmerülnének ezen tematikákban."


"Nem akarunk lenyomni semmit senki torkán. Nem szeretnénk átvezető jelenetekben felhívni bizonyos történésekre a játékos figyelmét, inkább arra alapozunk, hogy a rajongók maguktól felfedezik ezen dolgokat. Mi pusztán csak elkészítünk egy szituációt és hagyjuk, hogy a játékos a saját tetteivel oldja meg azt. Így azt sem gázolja semmi, hogy hülyeségeket csináljanak a vállalkozó kedvű kalandorok. Például, ha egy karakterrel nem beszélünk, aki egyébként fontos információkkal szolgál, akkor már nem mehetünk később vissza hozzá, hogy újra beszéljünk vele. Onnantól a magunkra vagyunk utalva. És ha jelzések érkeznek arról, hogy egy veszélyes kreatúra közeledik, akkor egyedül kell rájönni, mit kell tenni: elbújni vagy futni."

Sajnos ezeknél többet még nem tudhattunk meg, így magáról a környezetről, a sztoriról vagy a főhős kilétéről még semmit nem ismerhetünk meg. Mindenesetre a ma megjelent rövidke jelenetben azért képet kaphatunk pár helyszínről és az már most kiderült, hogy a sötétség ismét jó barátunk/ellenségünk lesz. A SOMA megjelenéséig van még közel másfél év, a program pedig majd PS4-re és PC-re válik elérhetővé.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások