Baldurs Gate II: Shadows of Amn II rész

Baldurs Gate II: Shadows of Amn II rész

1999. november 20. 18:18, Szombat


Szörnyek, képzettségek és multiplayer lehetőségek

A Baldur's Gateben 60 alapszörny völt plusz néhány kissé megváltoztatott variációja nővelte meg az ellenfelek számát. A Shadows of Amnban megduplázódik a lények száma, az újak között olyanok vannak mint az Umber Hulk (hatalmas ásókarmai vannak), Mind Flayer (agyszívó), Imp, Dzsinn, Troll (zöld, csak túzzel elpusztítható, regenerálodó lény) Sahuagin, Kuo-Toa, Beholder (speciális szemei vannak), leopárd és Githyanki (az asztrálsíkon létező villámgyors teremtmény). Lehetséges, hogy sárkányok is lesznek: Kevin Martens fejlesztő annyit mondott hogy az alapmű elnevezése Dungeons and Dragons, amiből a labirintusok már a játékban vannak.

Mostantól lehetségessé válik a szintszívás is, így a vámpírok és más élőholt lények még inkább veszélyesek lesznek. A lények mérete szignifikánsan nőni fog. A familiárisok rendszerét is bevezetik (kis lény, aki mentális kapcsolatban áll gazdájával, és kölcsönösen segítik egymást - pl. az Imp). Ha erdőjárónk (ranger) a beastmaster ("szörnymester") kasztra specializálódik képessé válik vad állatokat befogni, és betanítani őket a csapat védelmére. Egyszerre csak egy csatlakozhat a csapathoz.



A szabályrendszert kibővítik további fegyverspecializációs képzettségekkel, paladinunk és erdőjárónk két fegyvert használhat egyszerre. A tolvaj "árnyékban rejtőzködés" és "csendes mozgás" képzettsége eddig "stealth" kulcsszó alatt volt kombinálva, ezt most különválasztják. A fegyveres képzettségeket lebontják pontos fegyvertípusokra, tehát a hosszú kardot mesterfokon forgató harcos nem fogja tudni használni a fattyúkardot (bastard sword). Megtanulható a verekedés (brawling), de nem veszik át az AD&D birkózását. A 2D-s világ korlátozott lehetőségei és az animációs igények miatt miatt a tolvaj nem fog tudni a falon mászni.

Továbbra sem lesz semmilyen lovaglási vagy másfajta nem gyalogos haladási lehetőség, a karakterek minden helyszínre saját lábukon jutnak el. Shadows of Amn fejlesztőcsapata szerint ez kiegyenlítettlenné tenné a játékbeli taktikai, csapaton alapuló harcot és rengeteg animációt tenne szükségessé, így kihagyták (de csökkentették az unalmas mászkálások számát). Ugyan a PlaneScape: Tormentben tudtak futni, de ezt nem vették át a lovagláshoz hasonlatos nehézségek miatt.

A multiplayer támogatás elődjéhez lesz hasonló, természetesen néhány továbbfejlesztéssel. Maximum 6 ember játszhat TCP/IP hálózaton. A csapattagok egyszerre beszélhetnek a boltossal és egymással. Ha egy emberünk leáll beszélgetni egy kis jelentőségű NPC-vel a többiek addig szabadon cselekedhetnek. Általánosságban szólva, az egyes embereknek nagyobb szabadsági foka lesz, ha kívánják egymástól függetlenül is felderíthetnek szomszédos terepeket.

A szerepjáték lehetőségeket fokozzák, nem csupán néhány kérdéstől teszik függővé a jó-gonosz besorolást. A Wizard of the Coast csökkentette a TSR által kiadott (lekezelőnek és sértőnek tartott) Etikai Kódexének szerepét. A gonosz karakterek lehetőségeit bővítik, de a "psychók soha nem nyerhetnek", tehát az igazán őrült és gonosz csapatok igen nehezen - vagy sehogysem - tudják végigvinni a játékot.



A játék nagysága 4 vagy 5 CD lesz, de lehetséges hogy DVD-n is kiadják. A végigjátszás hossza 100 óra feletti lesz.

A változtatások és a bővítések jelentős részét a játékosok jelezték, így a cég szerint a játék minden szerepjáték rajongónak és az AD&D veteránjainak kellemes szórakozást fog nyújtani. Ha minden jól megy, a BALDUR'S GATE II: SHADOWS OF AMN méltó folytatása lesz 1998 legjobb számítógépes szerepjátékának.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások