A megbántott Total War modder saját játékot készít

A megbántott Total War modder saját játékot készít

2014. február 18. 16:20, Kedd

Nick Thomadis (a játékvilágban Darthmod néven ismerik) az egyik legnevesebb PC-s modder volt, ám nemrégiben nekifogott saját alkotásának, mely az Ultimate General: Gettysburg nevet kapta.

De kezdjük az elején. Egyesek számára a moddolás nem más, mint hobbi, ám mások nagyon is komolyan veszik ezt a dolgot és titkon azt remélik, így juthatnak be a hivatalos fejlesztők világába. Thomadis is utóbbi csoportba tartozik. Éveken át volt a legismertebb modder a Total War franchiseban és nem egyszer az ő javításai, extra alkotóelemei tették élvezhetővé a Creative Assembly aktuális alkotását.

"Egyszerűen imádtam a Creative Assembly termékeket és rengeteg időt töltöttem azzal, hogy még jobbá tegyem a Total War szériát" - árulta el Thomadis. "A Darthmod csomagok népszerűsége miatt azt reméltem, hogy egy szorosabb együttműködés is kialakulhat köztem és a fejlesztők között (ez például nagyon jól működött a Valve és a moddolók esetében). Ez az esély azonban sosem jött el, a kérésem a közös munkára hivatalosan is elutasításra került, ráadásul a Creative Assembly nem látott már szívesen a moddolók táborában sem."


Utóbbinak azért oka is van, hiszen elég frusztrált lett az elutasítás miatt és nagyon vad dolgokat osztott meg, mielőtt lelépett. "Nagyon csalódott voltam akkoriban" - tette hozzá Thomadis. "Bár visszamehetnék az időben és megváltoztathatnám a reakciómat, mert remekül éreztem magam a Total War játékok moddolása közben." Mindenesetre túltette magát a dolgon és ami a Creative Assembly számára veszteség, az a játékvilágnak még jól is jöhet. Thomadis ugyanis ezután nekifogott első, önálló alkotásának, mely az Ultimate General: Gettysburg nevet kapta.

Az 1863-as harcot feldolgozó stratégia alkotás szakít a Total War "kő-papír-olló" megoldásaival (vagyis a lovas leveri a gyalogost, a lovast leszedi az íjász stb.) és minden egységnek önálló személyiséget ad majd. Ebben egyébként az úriember nagyon profi, a Total War MI-je sokat köszönhet neki. A csatákban részt vevő két oldal közül választhatunk (az Amerikai Egyesült Államok és az Amerikai Konföderációs Államok) és természetesen mindkét oldal más és más előnyökkel bír majd. Azonban van különbség a modok készítése és egy, teljesen az alapokról induló játék fejlesztése között.

"Moddolásnál teljes szabadságot kapsz, nincsenek határidők, kitűzött reklámcélok. A profik világában azonban limitált idővel és készletekkel bírsz, valamint felelősség terhel azért is, hogy kielégítsd a csapat és a producerek elvárásait, ugyanakkor sikeressé váljon." Mindenesetre a Steam Greenlight keretében már lehet szavazni a programra és mi meg is tettük. Az Ultimate General: Gettysburg elméletileg még az idén megjelenik.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások