2014. március 8. 18:34, Szombat
A francia kereső azzal kampányol, hogy nem tartja meg véglegesen a felhasználókról gyűjtött személyes adatokat.
"Megpróbálunk annyi magánszférát és biztonságot adni, amennyit csak lehetséges. Abszolút nem gyűjtünk személyes adatokat" -
emelte ki Eric Léandri, a cég társalapítója a
Qwant berlini bemutatóján. A szolgáltatás kizárólag egy sütifájlt használ és a felhasználói szokásokkal kapcsolatos információkat csak átmenetileg tárolja. A keresési eredmények mindenki számára egyformák, nincsenek olyan személyre szabott találatok, mint például a Google esetében.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung
tesztelte az új szolgáltatást. E szerint a keresési eredményeket felvonultató oldalt több részre osztották fel és külön jelenítik meg a híroldalakról, a Wikipédiáról, valamint az online hálózatokról, például a Facebookról és a Twitterről; illetve az internetes vásárlásokból származó információkat. A Google egy személynévre való kereséskor elsőként általában az illető Twitter-csatornáját jeleníti meg, míg a Qwant esetében külön vannak csoportosítva azok a cikkek, amelyekben szerepel a név és külön jelennek meg a profilok vagy közösségi bejegyzések. A szolgáltatás összességében elsősorban az egyszerűbb keresésekre alkalmas.
Jean Manuel Rozan társalapító hangsúlyozta, hogy a Qwant eddig 3,5 millió eurót gyűjtött a befektetőktől. Bevételeket a szoftverek eladásából és a hirdetési linkekből szereznek. A Qwant legnagyobb vetélytársainak jelenleg a
Duckduckgo, az
Ixquick és a
Startpage számít.