Test Drive 6

Test Drive 6

2000. január 2. 13:24, Vasárnap


Kiadó: Infogrames
Fejlesztő: The Pitbull Syndicate

Minimum Követelmény: P233, 32MB RAM, 3D gyorsító, Win95/98
Hasonló játékok: Test drive 5
Kategória: Autóverseny
Forrás: The Adrenaline Vault

Amikor az Infogrames idén megszerezte az Accolade-t, az első kérdés mindenki agyában a következő volt: az Accolade által készített versenyek minősége vajon sokat fog változni? Az Accolade-nek volt pár hosszan futó autóverseny sorozata, ami, valljuk be őszintén, szépen lassan lecsúsztak a csúcsról. Így a verseny rajongók hátradőlhettek és lélegzetvisszafojtva várhatták az új menedzsmenttel készülő játékokat.

A Test Drive 6, a legrégebbi PC-s verseny sorozat legújabb része, sok változást mutat, a felszínen. Bár a régi fejlesztőgárda - az angol Pitbull Syndicate - készítette, tudatosan próbáltak változtatni bizonyos dolgokon. Először is, a kocsik négy kategóriába kerültek teljesítményük alapján, nem pedig szabadon választhatók, mindentől függetlenül. Egy új gazdaságos verseny-rendszerrel lehet vásárolni, eladni, javítani és felhalmozni a különböző kocsikat a garázsban. Mindegyik autónak egyedi vezetési és mozgási modellje van. A rendőrségi üldözési mód (az EA féle Need for Speed sorozattal párhuzamosan) sokat javult, erősített mesterséges intelligenciával, több üldöző egy kocsi ellen és több rendőrautó több kocsi ellen. Vannak új interaktív elemek is összetörhető tárgyakkal (hasonlóan az Ubi Soft Speed Buster-éhez). Most már nem csak az ellenfelek ellen versenyzel, hanem a szembejövő forgalomra is figyelni kell.

Folytatnak néhány régi Test Drive tradíciót is. Az egyik ilyen a mély zuhanások és hirtelen emelkedő és süllyedő utcák amik hatalmas ugratókhoz vezetnek; nincs más olyan verseny játék amiben ennyi időt lehet a levegőben tölteni. Egy másik ilyen dolog a valódi helyszínek, melyek használata éles ellentéte a többi verseny játéknak. A harmadik pedig az "elágazás technológia", melyet a Test Drive 5-ben mutattak be, ami több útvonalat és levágást tesz lehetővé.

     

Azonban hiányoznak is dolgok az elődhöz képest. A Test Drive 6-ban a nézetek száma igen csak megfogyatkozott a Test Drive 5-höz képest. Nincs gyorsulási verseny lehetőség sem; be kell vallanom a megvalósítás annyira láma volt, hogy igazából nem is hiányzik. A Test Drive 5-tel ellentétben nincs választási lehetőség játéktermi és szimulációs mód között. Talán azért van ez, mert rájöttek, hogy a Test Drive 6-nak semmi köze a való világ szimulációjához. De mindez vajon egy jobb játékot eredményez?

     

A játék reklámja több, mint 34 pályát hírdet, melyekből több, mint 20 új. A valóság, hogy van 17 különböző pálya, s ezeken lehet visszafelé is versenyezni. Amikor először indulsz, a dolgok nagyon visszafogottak, mivel a pályáknak kevesebb, mint a feléből választhatsz. A pályák között van ponttól-pontig és körverseny is, de a körversenyek száma több, mint kétszerese a ponttól-pontignak. Az egzotikus versenypályák között szerepel Párizs, London, Írország, Hong Kong, Róma, Egyiptom, Jordánia, Maui, Lake Tahoe, Hatteras-Fok, Svájc, New York és a Karib-szigetek. Mindegyik pályán igazi látványosságok láthatók. Mindent összevetve a pályák változatossága felülmúlja a többi játékot.

     

Ezeken a pályákon a 37 autó egyikével versenyezhetsz. Választhatsz a legkomolyabb sorozatkocsik közül, mint a Dodge Viper, Ford Mustang, Aston Martin és Jaguar SKR; de van itt pár most megjelent álom-autó is, mint az Audi TT. A korábbi Test Drive-okhoz hasonlóan poén összekeverni a régebbi klasszikus izomkocsikat és az újabb sport szedánokat, s látni hogyan teljesítenek a legendás régi verdák a modern roadsterek ellen. A két kategória vezetése sokban különbözik, s ez sokat dob a játékon. Mivel mindkét autókategóriát szeretem, biztosan mondhatom, hogy innen egy kocsi sem hiányzik.

     

A gyakorló módtól eltekintve a következők közül választhatsz: Single Race, ahol egy pályán versenyezhetsz; Tournament Race, ahol néhány pályán kell sorban versenyezni és megnyerni az egyedi fogadásokat és a növekvő versenysorozat tétet is; Cop Chase, ahol öt szabálysértőt kell elkapni a verseny vége előtt; és a Challenges, ahol egyedül versenyzel az óra ellen. A jó szereplésért pénzt kapsz, amivel javíthatod vagy fejlesztheted a kocsidat. Azonban nincs osztott képernyős vagy multiplayer mód. Az utolsó kihagyását igen sokkolónak találtam.

     

Az ütközések, melyek minden játéktermi verseny leglátványosabb része, még mindig teljesen valótlanul jelenik meg a Test Drive 6-ban. Az 5. részben minden komoly karambol után a kocsi függőlegesen megpördült orral a levegőben, majd a földre pottyant; a 6. részben az egyik kocsi általában a levegőbe kerül, míg a másik továbbcsúszik, és az ütközések teljesen véletlenszerűek, legalábbis annak szempontjából, hogy kivel mi történik. Mindkét játékban túl gyakori, hogy a mögötted jövő kocsi apró érintése is irányíthatatlanul kilök a versenyből.

     


Grafika:A Test Drive 6 látványa kevert érzelmeket vált ki. A lármás és hangos bevezető videó egy kicsit sok, de én leszek az első aki bevallja, hogy tökéletesen megadja a játék hangulatát. A pályák és a kocsik egész vonzók; a kocsik általában áramvonalasak és csillogók, és a rajongók azonnal felismerik a modelleket. De a tovaszáguldó épületek nagy része túl kétdimenziósnak tűnik, és a fotórealisztikus háttér is túl elmosódott verseny közben.

A különleges hatások, mint az eső és füst, egész jók, de semmi óriási nem látható. Az Infogrames folytatja az Accolade korábbi environment mapping-jét, ahol a tükröződések és árnyékolások láthatók a kocsikon, ahogy elhaladnak hidak és fák előtt. A tükröződések igen szépek, és a bump-mapping és bonyolult fények sokat dobnak a látványon.

Bár úgy tűnik, a Test Drive 6-ban kevesebb eltűnő dolgok vannak, mint az 5-ben, a clipping itt is komoly probléma. Emellett az animáció is akadozik, pillanatnyi lefagyásokkal ami különösen idegesítő lehet vezetés közben. A csuklások annyira komolyak, hogy teljesen elronthatják a verseny élvezetét.

A korábbi kiadásokkal szemben a Test Drive 6 maximum felbontása 1600x1200 32-bites színmélységgel. Beállíthatod a textúra minőségét, részletességét, ködöt és nézet távolságot. De még a legalacsonyabb felbontásban és a leggyengébb részletesség beállítással is jelen van az akadozás. Fontos, hogy külön támogatja az NVIDIA új GeForce 256 Feldolgozó Egységét a dinamikus fényekhez és integrált geometria transzformációkhoz.

Kezelőfelület:Bár a Test Drive 6 elvileg támogatja a kormánykereket és gamepadet is a billentyűzet mellett, a Test Drive 5-tel ellentétben a rendszer nem ismerte fel sem a Microsoft Sidewinder Gamepadet, sem a Microsoft Sidewinder Force Feedback Kormánykereket.

A menürendszer egyszerű, de hatékony. Tetszett, hogy nem kellett túl sok képernyőn végigmenni a versenyzésig, de nem tetszett, hogy macerás újraindítani egy versenyt, ha valamit elszúrtál. A játékképernyőn látszik a körök száma, eltelt idő, sebesség mérő, fordulatszám mérő, óra és persze a térkép. A menürendszerhez hasonlóan a játékképernyő is megfelelő, de semmi extra.

Játékmenet:Ha volt valaha olyan játék amihez biztos kezek kellenek, akkor ez az. Olyan keskeny kanyarokon kell áthaladnod, ahol nem látod mi jön utána. A szembe- és keresztforgalomra való tekintettel érdemes lelassulni a kereszteződésekben. Az éles kanyarokat csak kézifékes csúszással lehet bevenni. A kanyarodási hibákat javítani lehetetlen. De tetszik, hogy az elődhöz hasonlóan - és sok másik versenyyel ellentétben - legalább a Single Race-ben és Practice-ben ki tudod kapcsolni az órát. A kocsi mozgását körülvevő világ fizikai modellje soha nem meggyőző és néha úgy néz ki, mintha játékautók lebegnének az út felett. De a modellek közti vezetési eltérés jó.

Egy dolog ami nem várt és eltér az elvárásoktól, hogy nincsen sem látható, sem teljesítményben észrevehető sérülés. De az ütközési modell egyébként is hibás, mert néha tárgyakon repülsz keresztül. Az, hogy menetközben nekimehetsz tárgyaknak, lelökve őket az útról, teljesen mellékessé válik, mert általában apró, jelentéktelen dolgokról van szó.

Szerintem a pénz menedzsment, amivel a kocsikat javíthatod, bővítheted, nem dob sokat a játék értékén. Ez a tulajdonság inkább a szimulációkban hasznos, de itt csak még egy zavaró tényezővé válik. A rendőrségi üldözési mód poénos, de a rendőrségnek tisztán látható az előnye, mert gyorsabban megállíthatnak, mint te őket. Örömmel jelenthetem, hogy a rendőrök az összes gyorshajtót üldözőbe veszik, nem csak téged, úgy, mint a Test Drive 5-ben. A rendőrök akkor kaptak el, ha eléd kerültek és fizikailag megállítottak, így mindig van egy kis esélyed a meglógásra.

Hangeffektek:A zajok jók, de egyáltalán nem újak. Van jó pár gumicsikorgás és mindegyik kocsinak más a motorhangja. A játék reklámja 3D hangot hírdet a pályák megfelelő pontjain, de nem találtam nyomát sem A3D, sem EAX hardware támogatásnak.

Zene:A recsegő zene folytatja a Test Drive sorozat kemény rock tradícióját. A zenék között található számok a következő együttesektől: Fear Factory, Eve 6, Empirion, Gearwhore, Q-Burns, Lunatic Calm, Cirrus, és a Kottonmouth Kings. A játék a Cars együttes ismert számának feldolgozásával kezdődik. A zene sokkal jobban tetszik, mint a Test Drive 5-ben és egész változatos. A CD-n még található egy Fear Factory videó is a rajongóknak.

Intelligencia és Nehézség:Három nehézségi fokozat közül választhatsz - könnyű, közepes és nehéz. A fokozatok az ellenfél autóinak és a rendőrök agresszivitásában és nehezebb kipörgethetésében mutatkozik meg. Egyik pályán sem könnyű nyerni, így sokat kell gyakorolni a könnyű fokozaton. A nudli kis használati nem segít sokat a kezdőknek. Más programokhoz képest sokat kell gyakorolni, hogy elkerüld a kontaktust más kocsikkal, mert a többi kocsi állandóan ide-oda mozog az úton - versenyzési szempontból teljesen érthetetlen módon. Az ellenfél kocsiait vezérlő mesterséges intelligencia egyáltalán nem lenyűgöző; legtöbbször ha egy másik kocsi megelőzött, akkor az a nehézkes irányítás miatt volt, nem pedig egy ügyes manőver miatt. A számítógép vezérelt kocsik vezetése is annyira akadozó, mint a grafika.

Összegzés:A Test Drive 6-nak sem sikerült kikerülnie azokat a problémákat, amik a sorozatot távol tartották a csúcstól. A kezelőfelület és játszhatósági korlátozások a legnagyobb problémák, míg a multiplayer opció hiánya, az animáció ugrálása és a vezérlési eszközök támogatásának hiánya csak tovább rontanak a dolgokon. Az idei nem volt a legjobb év a normál verseny játékoknak, így nem igazán lehet jobbat ajánlani; de ha nem vagy teljesen elszánt, akkor várd az idei év termését.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások