Nem lelkesednek a svájci óragyártók az iWatch ötletéért

Nem lelkesednek a svájci óragyártók az iWatch ötletéért

2014. március 31. 14:37, Hétfő
Az Apple továbbra is svájci cégek segítségével készítené el az okosóráját, azonban a helyi gyártók nem kérnek a dologból, valószínűleg saját hasonló terveik miatt.

A The Financial Times cikke szerint a kaliforniai konszern mindenképpen szeretné bevonni a projektbe a svájci óragyártókat és felhasználná a technikai segítségüket az iWatch megalkotásához. A társaság már fel is vette a kapcsolatot számos gyártóval, de a többségük nem hajlandó együttműködni vele. A vállalkozások többsége attól tart, hogy a kooperáció miatt elveszítheti a márkáit.

Az Apple megkeresését megerősítette Nick Hayek, a Swatch vezetője és közölte: a megbeszélésekbe számos olyan gyártót bevontak, akik viselhető termékeket készítenek. Hayek azzal indokolta elutasító válaszát, hogy meg akarja védeni a Swatch azon fejlesztéseit, amelyek az ergonómia, a tartós működés és a hosszú üzemidő kapcsán valósultak meg. Az elutasítás másik oka az lehetett, hogy alighanem a helyi gyártók is piacra akarják dobni saját okosóráikat.


Jean-Claude Biver, a Hublot első embere úgy nyilatkozott, hogy az okosórák tíz éven belül használhatatlanok lesznek, miközben a mechanikus órák az örökkévalóságnak készülnek, viszont az ágazat számára komoly esély rejlik az új eszközökben. Hozzátette: meg fogja vásárolni az első iWatch készüléket és a gyűjteményében is elhelyezi majd, mert bízik a kaliforniai óriáscégben, amely szerinte képes lesz nagyon vonzó órát készíteni. Biztos benne, hogy az Apple ezen a területen is a helyes utat fogja követni. Az okosórák annak a generációnak a tagjait szólítják majd meg, akik csak ritkán vagy egyáltalán nem hordanak órát. Az iWatch segítségével a fiatalok megtanulhatják, hogy a pontos időt leolvashatják a csuklójukon elhelyezett termékről, ezután viszont alighanem már egy hagyományos órát fognak vásárolni.

Biver korábban megerősítette, hogy az Apple nem csupán felvette a kapcsolatot számos beszállítóval, hanem szakértőket is toborzott, hogy előmozdítsa saját fejlesztéseit. Az üzletember rámutatott, hogy az amerikai konszern náluk közvetlenül is próbált toborozni és e-maileket írt egyes dolgozóknak. Az ajánlattal végül senki sem élt.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások