Megyünk áprilisban moziba?

Megyünk áprilisban moziba?

2014. április 10. 14:18, Csütörtök
Gyengécske mozis hónap előtt állunk, de szerencsére láthatunk olyan filmeket, mint a Joe vagy A hasonmás. És talán a Transzcendens is jó lesz.

Első pillantásra úgy tűnik, hogy az idei április nem lesz túl érdekes mozis hónap, inkább a vihar előtti csendet fogja jelképezni a hazai mozikban. De a filmek nézésében többek között éppen az a szép, hogy az ember sosem tudhatja előre, hogy mikor ül be egy olyan alkotásra, amely láttán oda meg vissza lesz, amely lenyűgözi és elvarázsolja. Ez pedig sokszor meglepetésként érhet minket. Az efféle élményből persze sokan kimaradnak, akik a reklámok alapján csak azokat a filmeket nézik meg, amik blockbusternek, tipikus közönségfilmnek ígérkeznek, és ügyet sem vetnek azokra, melyekről úgy vélik, hogy nem nekik valók. Pedig természetesen nem egy Amerika kapitány 2-n fog az ember kellemesen meglepődni, hogy milyen jól sikerült, hanem mondjuk a múlt csütörtökön bemutatott A hasonmáson. Ami valóban fantasztikus lett.


Áprilisban négy mozis hét hozza el számunkra az új filmeket, s a hónap első csütörtökén már túl is vagyunk, ez öt premierrel járt. Ráadásul öt olyan premierrel, melyek közül egyik sem tarthatott számot nagy sikerre, hiszen nem hollywoodi közönségfilmekről volt szó. Ilyen, versenytárs-mentes környezetben szoktak kisebb filmek nagyot szólni. Olykor. Ezen kisebb filmek egyike a már említett A hasonmás (The Double, mely a Kockafejek sztárjának, a Richard Ayoadenek a Dosztojevszkij-adaptációja - igazi mozis élmény.

Két kisebb, ám kommersznek ígérkező film azért megpróbált szakítani, azonban sem a Házasokk! (The Knot) című angol, alacsony humorküszöbbel rendelkező, részeiben a Másnaposokra is emlékeztető komédia, sem a beszélő kutyás, betörős Reszkessetek, kutyaütők! (Alone for Christmas) nem egy nagy eresztés - utóbbi legalább megismerteti a kisgyerekekkel az Asylum-filmek csodálatos világát. A múlt heti maradék két premier Franciaországból érkezett, a 9 hónap letöltendő (9 mois ferme) egy tipikus, bár kissé abszurd komédia, melyben egy bírónő egy bűnözőtől esik teherbe, míg a Nagytudásúak (Les profs) egy, a végletekig ütődött, tanár-diákos vígjáték.


És íme a vihar előtti csend oka (bár ettől még érthetetlen, hogy április harmadikától miért nem mutattak be közönségfilmet): április 10-től érkezik az Amerika Kapitány: A tél katonája (Captain America: The Winter Soldier) - aki még nem gyógyult ki a szuperhősökből és a monoton pusztításpornóból, annak ott lesz a helye az első előadásokon, a siker garantált - főleg, hogy végre egy igazán jó Marvel-moziról van szó.

Valószínűleg a Rio 2. (Rio 2) sikerével sem lesz gond, hiszen egy pocsék, ám népszerű animációs film folytatásáról van szó - nehezen elképzelhető, hogy ne sikerült volna jobban, mint az első epizód. Mindenképpen messze kerülendő filmnek tűnik a Biblia-feldolgozás Isten fia (Son of God), melyet egy 10 részes tévésorozatból vágtak össze azoknak, akik még nem olvasták a könyvet és nincs idejük hosszabban tévézni. A német Lány kilenc parókával (Heute bin ich blond) megkapja a hónap legjobb címének járó díjat, valamint a legmerészebb témáért járót is, ugyanis egy "rákos" komédiáról van szó.


Fura módon, míg az Amerika kapitány 2 előtt egy héttel nem mertek sikerre esélyes új filmet bemutatni, utána azért megpróbálkoznak. A Johnny Depp főszereplésével készült Transzcendens (Transcendence) ugyan nem annyira hype-os, ahogy azt elvártuk volna, de a mesterséges intelligenciás scifi ettől még érdekesnek ígérkezik, a rendezője pedig Christopher Nolan állandó operatőrje, Wally Pfister. A hét legjobb filmje azonban természetesen a sokkal inkább dicsért Joe (Joe) lesz, mely Nicolas Cage menetrendszerűen pár évente érkező nagyszerű filmjeinek egyike.

Láthatjuk még ettől a héttől az Angélique (Angélique) című francia romantikus kalandfilmet, az ugyancsak francia Saint-Tropez-ban történt (Des gens qui s'embrassent) című testvérkomédiát, de igazán érdekesnek Jim Jarmusch szokatlan vámpírfilmje, a Halhatatlan szeretők (Only Lovers Left Alive - főhőse egy visszavonult, zenész vérszívó), valamint a norvég Halálos mélység (Pioneer) című thriller ígérkezik - utóbbi a 80-as években játszódik és összeesküvéses tematikájú.


Mivel április csak 30 napos, ezért április 24-én kezd a hónap utolsó mozis hete - nem kevesebb, mint 7 premierfilmmel. Ezek közül a legnagyobb sikerre talán a nagyon csajos, megcsalós komédia, A csajok bosszúja (The Other Woman) tarthat számot Cameron Diazzal, de igen ígéretesnek tűnik Az elnémultak (The Quiet Ones) című horror is, s talán a Veszélyzóna (Brick Mansions) című akciómozi is az lesz. (A francia B13 - A bűnös negyed amerikai feldolgozásáról van szó a tavaly elhunyt Paul Walker főszereplésével.)

De a heti kínálatban egy igen biztató és sötét holland thriller, Borgman (Borgman) is jelen van, melyben egy koldus akaszkodik rá egy előkelőbb családra, ott a francia Amazónia (Amazonia), ami 3D-s természetfilm, a venezuelai gyerekközpontú Göndör fürtök (Pelo malo), mely a nemiségről, a nemi identitásról szól, valamint a Százkarátos szerelem (Love Punch), ahol egy elvált pár (Pierce Brosnan és Emma Thompson) próbálja visszaszerezni vagyonát, melyet kicsaltak tőlük.


Májusban természetesen elszabadul a pokol, megkezdődik a mozis nyár, melynek startját egyébként az Amerika kapitány 2-vel megpróbálták április elejére (nálunk közepére) kitolni. Az év ötödik hónapjában szinte minden hétre jutni fog egy-egy nagyköltségvetésű próbálkozás, érkezik Pókember, Godzilla, az X-Men és Tom Cruise időutazós filmje is, A holnap határa.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások