A régióban Magyarországon a legmagasabb a mobilos fizetések aránya

A régióban Magyarországon a legmagasabb a mobilos fizetések aránya

2014. május 12. 11:49, Hétfő
A budapesti Spoon hajón tartotta első szakmai workshopját a PayPal a BIG FISH e-kereskedelemmel foglalkozó fejlesztő céggel közösen. Az eseményen az évről-évre jelentős növekedést produkáló elektronikus kereskedelem fontos magyarországi és regionális trendjeiről esett szó.

Boros Botond, a PayPal üzletfejlesztési menedzsere első prezentációjában a PayPal szolgáltatását mutatta be. A szakember a magyarországi mobilfizetési szokásokról is beszélt, összehasonlítva a régió többi országának adataival. A prezentációból kiderült, hogy hazánkban a cseh és a lengyel átlagnál magasabb az okostelefon, azonban jelentősen alacsonyabb a táblagép penetráció. A felmérés szerint jelenleg hazánkban minden tizedik online fizetés okostelefonról (10%), és minden harmincadik történik táblagépről (3%). Ezekkel a számokkal hazánk első helyen áll a régióban a mobil fizetéseket tekintve, mert míg Lengyelországban az online fizetések 8%-a történik okostelefonról, és 3% táblagépről, addig Csehországban mindössze 7% és 2% az arány.

A PayPal dinamikus növekedést prognosztizál Magyarországon a mobileszközökről érkező fizetések piacára 2012 es 2015 között. 2012-ben a teljes magyar m-commerce piac 7,5 milliárd forintot tett ki, 2014-re azonban több mint 14 milliárd forintos volumen várható. Ez a PayPal kutatása szerint 2015-re elérheti az évi 20 milliard forintot is, azaz idei online kiskereskedelmi piaci volumen 8%-át. Kiugró arányban fizetnek élelmiszerekért hazánkban hordozható eszközökről, ugyanis az online vásárlások aránya ebben a szegmensben 26%, amiből 12% az okostelefonról és 14% a táblagépről történő fizetések aránya.


Teichner Szilárd, a BIG FISH operatív igazgatója szerint az online kiskereskedelem volumene az Egyesült Államokban 2015-re várhatóan 279 milliárd dollárt tesz majd ki, évi 8%-os növekedés mellett, ami a teljes kiskeredelmi forgalom 11%-a. További érdekes adat, hogy az összes vásárlás több mint felét, 53%-át befolyásolják az online hirdetések, akciók és az interneten elérhető termékinformációk. A szakember szerint a technológia növekvő ütemben alakítja át a hagyományos, offline kereskedelmet, ami gyors, nehezen kiszámítható piaci átrendeződéseket eredményezhet.

Az esemény előadói egyöntetűen arra számítanak, hogy az online fizetések a kereskedelem egészének növekédését meghaladó módon válnak egyre népszerűbbé hazánkban. Fokozottan igaz ez a mobileszközökről történő fizetések fejlődésére, amitől ugrásszerű növekedést várnak a szakértők.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások