3D Ultra Radio Control Racers

3D Ultra Radio Control Racers

2000. február 9. 07:24, Szerda


Kiadó: Sierra Entertainment

Minimum Követelmény: P90, 32MB RAM, Win95/98
Hasonló játékok: Re-Volt
Kategória: Autóverseny
Forrás: The Adrenaline Vault


Az elmúlt pár évben a Sierra féle Ultra sorozat érdekes fordulatokat vett. Flipper sorozatként indult, majd kibővült a mini-golffal és most már magába foglalja a billiárd és vonat-építést is. A 3D Ultra ihlete egyszerűen elvesztette a löketet, ami a Dynamix-ot - a sorozatért felelő Sierra oregoni leányvállalatát - bajba juttatta és el kellett dönteniük, hogy merre menjenek tovább. Bár a flipper játékok jó kritikát kaptak és nagy mennyiségben kerültek eladásra, a sorozat többi részei azonban már nem voltak ilyen sikeresek.

Ebből a kavarodásból jött a 3D Ultra Radio Control Racers. Bár technikailag az első verseny a 3D Ultra sorozatban, a nemrég kiadott 3D Ultra NASCAR Pinball logikus elődje volt ennek a játéknak. A legtöbb versenyjáték csak a vezetésre koncentrál, de a sorozat nevéhez hűen, a Radio Control Racers egy rakás szórakoztató háttér eseményt is mutat. Ez egy egyszerű játéktermi verseny, történet nélkül és figyelmen kívül hagyja a valósághű szimulációkban található részleteket.

Nyolc különböző pályából lehet választani, melyek közül egyik sincs lezárva a játék elején: Frog Pond Track (Béka-Tó), Under Construction (Építési Terület), Hillbilly Hill (Falusi), Backyard Track (Kert), R/C Pro Extreme (Távirányítós Profi), Mini-Golf Track (Mini Golf), Haunted Track (Kísértet) és Ultimate R/C (A Király). Az utolsó négy pálya sokkal nagyobb kihívást jelent az első négyhez képest, mind az éles kanyarok számában, mind az akadályok terén. A pályák változatossága kiemelkedő, de a pályák elég rövidek. Érdekes, hogy az Acclaim féle Re-Volt-tal ellentétben, ez a játék nem használja ki a csodálatos verseny környezeteket.

     

Négy fajta járműből lehet választani. Óriás furgon, aminek számottevő a súrlódása, de nem ugrik jól; egy stadion furgont, ami stabil, de lassú; egy Baja buggy-t, ami jól gyorsul, de nehezen veszi a kanyarokat; és egy buggy-t, ami jól irányítható, de könnyű és könnyen kifordul. Hat különböző és nagyon vonzó festéssel és matricákkal lehet változtatni a kocsik kinézetén. Verseny közben a kocsik egyszerűen aprók - kevesebb, mint 2.5cm egy 21" monitoron. Így elég nehéz elmélyülni a kocsik karakterisztikájában, vagy akár magában a vezetésben. A járművek kinézete és hangja olyan, mintha apró, idegesítő bogarak versenyeznének. Sőt, egyáltalán nincs az ehhez hasonló játékokban megszokott jármű választék (a Re-Volt-ban, például, 28 féle járműből lehet választani). Lehet egyedül is versenyezni maximum három ellenfél ellen, ketten egymás ellen osztott képernyőn, vagy bajnokságban 15 számítógép vezérelt ellenfél ellen pályák sorozatán. A bajnokság négy fajta körben mehet - amatőr, profi, szuper és keverék - ahol mindegyik más és más fajta kihívást nyújt. Célod, hogy Grand Champion legyél, a lehető legtöbb pont összegyűjtésével. A versenyek során pénzt gyűjtesz, amivel javíthatod a kocsid, amire a bonyolultabb versenyek megnyéréséhez van szükség. De a járműveknek csak három részét lehet bővíteni - gumikat, lengéscsillapítókat és motorokat - ami egy kicsit szűkös a többi hasonló játékhoz képest. Bár a bővítési lehetőségek korlátozottak, a Radio Control Racers sok verseny konfigurálási lehetőséget nyújt. Beállíthatod, hogy legyenek-e a pályán power-up-ok, távolság vagy idő alapú legyen a verseny, a verseny hosszát, a számítógépes ellenfelek számát, a barát elleni versenyben a számítógépes ellenfelek jelenlétét és a számítógépes ellenfelek természetét.

     

Miközben száguldozol a pályán, a háttérben érdekes animációk mennek, amik hatással vannak a versenyre. Ilyenek például a csókolózó békák, őrült csirkék, mozgó gumik, sáv-eltorlaszoló teknőcök, kocsi-zabáló kutyák és idegesítő trollok. Ezek vannak olyan poénosak, mint a Ubi Soft féle Speed Busters interaktív dolgai. Hat power-up közül lehet választani: Turbo Boost, Ghost Drives, Oil Slicks, Bottle Rockets, Electro Shocks és Firecracker. Sajnos itt kevés a változatosság, mert ezek közül három - az Oil Slicks, Electro Shocks és Firecracker - először a Re-Volt-ban jelent meg. Az ellenséges power-up-ok hatása, hogy lelassítja vagy megsemmisíti a járműveket, bár ezekre építeni nem szükséges a sikerhez.

     

A tavaly ősszel megjelent Re-Volt sikeréig a távirányítós autók versenyét figyelmen kívül hagyták a számítógép játék készítők. Az Acclaim játéka megmutatta, hogy van potenciálja a számítógépen a távirányítós versenyeknek. De míg a Re-Volt az idősebbeknek szólt, akik még emlékeznek a távirányítós autókra gyermekkorukból, tisztán látszik, hogy a Dynamix a fiatalabbaknak szánta a Radio Control Racers-t. A "Na ez már poén" téma, ami a családi szórakozásra helyezi a hangsúlyt, és a gyerekes hang és grafika tisztán azokat vonzza, akik nem veszik komolyan a PC-s szórakozást.

     

Elszomorító, hogy a Radio Control Racers ihlete és rajzmunkája múltbeli 3D Ultra játékokat vesz alapul. Legfőképpen a 3D Ultra Mini-Golf-ból vettek át sok mindent, pl. a Haunted Track, Under Construction és a Mini-Golf pályák grafikája nagyon ismerős. Bár a grafika és a környezet a múlthoz hasonlóan sikeres, több kreativitást és új ötleteket várt volna az ember, nem pedig a régiek felhasználását. Semmi szükség nincs arra, hogy egy Sierra-hoz hasonló nagy és tapasztalt cég ilyen újrahasznosításra szoruljon.



Grafika:Bár a játék nem használ 3D gyorsítást, a játék éles és színes. De míg a renderelt hátterek textúrázottnak és meggyőzőnek tűnnek, az apró járgányok nem látszanak rajzfilmesnek. Sőt, mivel a járművek minősége sokkal gyengébb a tájnál, soha nem látszanak a környezetük részének, ehelyett mesterségesen rávetítettnek tűnnek. A különleges látványhatások nem valami lenyűgözőek, pláne a power-up-ok. De a játék futhat 640x480, 800x600 vagy 1024x768 felbontásban és a sebessége elfogadható. A nézet fixen felülnézet, nem változtatható; tisztán látható, hogy más nézetek sokat dobtak volna a játékon. Ez az egy nézet nem mindig nyújtja a lehető legjobb látványt arról, ami előtted van. Például, ha túl előre kerülsz vagy lemaradsz, nem tudod eldönteni, hogy a pálya melyik oldalán haladj tovább, mert nem látod be a kanyart. A nézet miatt gyakran nem tudod merre is jársz és néha egyáltalán nem is látod a kocsid. Azonban a Dynamix mellett szóljon, hogy a perspektíva hasonlít a valódi távirányításos versenyzéshez.

Kezelőfelület:Versenyezhetsz billentyűzettel, egérrel, gamepaddel, joystickkel vagy kormánykerékkel. Támogatja a force-feedback eszközöket is. Ezeknek a járgányoknak az irányítása nagyon trükkös. Függetlenül a használt irányítási eszköztől, sokat kell gyakorolni. A menüképek szépen tervezettek és kellemesek a hangok. De hiányzik egy visszajátszási funkció, amivel vissza lehetne nézni és elmenteni a győzelmeket.

Játékmenet:A négypontos súly-elosztású jármű fizika általában valósághű. De soha nem érzed igazán a sebességet, az irányítást vagy az erőt amit a valódi távirányítós kocsikkal érzel. Ez igazán a kanyarokban igaz, ahol a valósághoz képest sokkal többet csúszkálsz, ami legtöbbször túllőt kanyarokat eredményez. Bár soha nem kell fékezni, a kanyarodási képességeid folyamatosan próbára vannak téve. Folyamatosan javítani kell, hogy melyik a jobb és bal irány, attól függően, hogy melyik irányban haladsz. Ugratókon, kanyarokon és gödrökön kell átjutnod, ami minden pillanatban próbára teszi a koncentráló képességeidet és ügysségedet. Folyamatos probléma a túlkormányzás. A tökéletes reflexek kritikusak. Bár nem veszted el folyamatosan az irányítást a kocsik felett, gyakran fogsz falaknak ütközni vagy rossz irányban haladni. Verseny közben az ütközés detektálás kitűnő és sok alkalom van az ütközésre, még egy sikeres verseny közben is. Az ilyen apró járművekkel gyorsan lehet mindent korrigálni. A pályaszerkesztő vagy Internet játék sokat adott volna a játék újrajátszhatóságának. A meglévő pályák olyan rövidek, és az autók és különböző pályák annyira kevesek, hogy a játék túl hamar elveszti játszhatóságát. S bár így eleinte nagyon poénos a játék, hamar leenged.

Hangeffektek:A hanghatások egyszerre valósak és poénosak. Egy rakás háttérzaj van, mint pl. békabrekegés vagy kotkodácsolás, amik nagyon valódiak. A láma power-up vizuális hatásokkal ellentétben az ide tartozó hangok szuperek. Míg a bemondó hangja szépen visszhangzik, a versenyzők hangja egyszerűen idegesítő. Szerencsére külön lehet állítani a motorhangot, a bemondó hangját, a hanghatásokat és a zenét.

Zene:A háttér zene nem valami emlékezetes, de ritmusos és ügyes. Nincs sok dallama, de mindig van egy állandó ütem, ami ad a játék élvezhetőségének. Egyszóval, kellemes, de nem említésre méltó.

Intelligencia és Nehézség:Választhatsz, hogy könnyű vagy nehéz számítógép-vezérelt ellenfelek ellen versenyzel. A könnyű beállítás pontosabb irányítást és kevésbé intelligens ellenfeleket nyújt. Az ugratók néha trükkösek és vannak helyek ahol elragadhatsz kis időre egy áthatolhatatlan ponton. A járművek és a környezet természete miatt egyszerűen nem lehet semmilyen versenyzési taktikát alkalmazni. A bizarr és merev nézet jelenti a legfőbb kihívást. Egyáltalán nem fog lenyűgözni a számítógép-vezérelt ellenfelek mesterséges intelligenciája, mert még ha teljesen lemaradsz is utol tudod őket érni, és egyáltalán meg sem próbálják majd elzárni az utad. Ha a pályán tudsz maradni padlógázzal, akkor rendszerint nyerni fogsz. A Radio Control Racers így jó a kezdőknek, de a tapasztaltabbaknak kevés kihívást fog jelenteni.

Összegzés:A 3D Ultra Radio Control Racers egy élvezhető figyelemelterelő, kevés design hibákkal. A végeredmény, hogy a játék legnagyobb hiányossága az alternatív nézetek hiánya. De az eredetiség hiánya, a 3D Ultra Mini Golfból átvett grafikák és a gyenge power-up-ok nagyon zavaróak. Mindent összevetve, ez a játék nem éri el a lehetőségeit.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások