2014. augusztus 27. 12:00, Szerda
A korábbi hírekkel ellentétben nem a YouTube lett a játékosok körében népszerű videóplatform tulajdonosa.
Az Amazon 970 millió dollárért
vásárolta meg a népszerű szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy rengetegen nézzék, ahogy más emberek a számítógépen játszanak. A platformot mintegy 55 millióan használják, közülük egymillióan töltik fel a videóikat a világhálóra. Korábban az
szivárgott ki, hogy a YouTube lehet az új tulajdonos, azonban mégis az online kereskedelmi cég nyerte a versenyfutást. A tranzakció azt jelenti, hogy a Google és az Amazon egy újabb területen kerülhetnek szembe egymással. Az üzlet a televízió jövőjéről és a fiatal internetezők figyelmének megszerzéséről szól.
A Forbes amerikai magazin arról
tudósított, hogy a Google aggódott, hogy a versenyfelügyelettel kapcsolatos lehetséges problémák miatt nem jöhet létre a tranzakció. A The Wall Street Journal a hivatalos bejelentés előtt egymilliárd dolláros vételárról
írt, míg a The Information elsőként
számolt be arról, hogy az Amazon lehet a
Twitch lehetséges felvásárlója. A portál azt közölte, hogy a Google is egymilliárd dollárt kínált a szolgáltatásért.
A Twitch három évvel ezelőtt indult, majd gyorsan népszerű lett, elsősorban a fiatal internetezők körében. A cég iránt még a Microsoft is érdeklődött. A Twitch oldalain a felhasználók átlagosan naponta 106 percnyi videojátékot tekintenek meg és napjaink egyik leggyorsabban növekvő játékstream-közösségének számít.