Hangsim

Hangsim

2000. február 19. 15:29, Szombat


Kiadó: Wilco Publishing

Minimum Követelmény: P200 MMX, 32MB RAM, 3D gyorsító, Win95/98
Hasonló játékok: Nincs ötletem
Kategória: Repülés szimulátor
Forrás: The Adrenaline Vault


A mai repülőszimulátorok már valósággal a fotorealisztikusság határait ostromolják, és olyan kóddal utánozzák az igazi gépek repülését, amihez igazi erőgép kell. Olyankor, amikor ezekkel a technológia csodákkal játszunk, arra gondolunk, hogy milyen jó lenne visszatérni a régi szép időkhöz, amikor még egy egyszerű játék is feledhetetlen játékélményt tudott nyújtani. Ekkor lép színre a Hangsim, ami nem arra koncentrál, hogy 50 mérföldről lődd ki a rosszfiút egy rakétával, hanem, hogy 50 mérföldet repülj a part mentén kedvenc sárkányrepülőddel. A Hangsim-ben csak a légáramlatokkal kell megküzdened.

Ebben az iparban az új ötletek nagyon ritkák, így ha az ember lát a boltban egy játékot, ami különbözik a többitől, még akkor is érdemes figyelmet szentelni rá, ha egy kis cég csinálta. Egy új ötletet vesz alapul, mely szerint a program kizárólag a sárkányrepülésnek szenteli magát, és ezt jól valósítja meg. Itt nincsenek ellenfelek, fegyverek vagy rakéták. Csak te, a repülőd és a világ. Na és persze a szél, ami barát és ellenség egy személyben. Meg kell tanulnod, hogy az uralkodó széljárás, milyen hatással van a sárkányrepülődre. Ez körül-belül olyan mint más szimulátorokban megtanulni a bonyolult manővereket, kilőni az ellenséget, vagy helytállni egy zsúfolt reptéren. Az, hogy nincs hajtóműved, még nem jelenti, azt hogy semmit sem kell csinálnod a Hangsim-ben.

A Hangsim egyik legnagyobb erőssége, hogy nem kezdődik túl nehezen, bár akár erre is van lehetőségünk. A játékosok esélyt kapnak rá, hogy tanuljanak pár engedékenyebb géppel. Az egyik ilyen a motoros Thunder. A kézikönyvben megtalálhatjuk a gépek adatait, és ez a gép hozzávetőlegesen 450 fontot nyom. A pilóta mögött lévő fűnyírószerű motorral emelkedhetünk is, ami nagyon fontos elem az alaprepülésben. Maximális sebessége 32 csomó, így nem egy ámokfutó gépezet. Biztonságos, szórakoztató és egyszerű módját nyújtja a repülés elsajátításának.

     

Ha a Thundert elsajátítottuk, számos további gép vár ránk, melyekkel egyre bonyolultabb lesz repülni. A következő a sorban a Spider, amivel a pilóta csak futva tud felszállni, de segíti egy motor is. Ezután az igazi sárkányrepülők következnek. Ezekből három típus van. A Storm, ami a kezdő gép, a Seagull, és a Storm motoros verziója a Sensor. Választhatjuk még a Hawkot is, amit egy repülőgép húz fel a magasba. A megfelelő magasságban elereszti a gépet, és repülhetünk amerre akarunk.

A Hangsim minden gépét alaposan letesztelték. A Wilco fejlesztői bizonyára nagy sárkányrepülő rajongók. A modell minden apró részletig pontos, így a gépeknek egyedi vonásaik és gyengeségeik vannak. Például a Stormot a Sensorral ellentétben elnagyolt mozdulatokkal is lehet vezetni. Mindegyik repülőn ugyanazt a panelt láthatjuk, rajta a magasság és sebességmérővel, plusz az iránytűvel.

     

A környezet időjárási viszonyai olyan részletesek mint a repülési modell. A meleg légáramlatok, a szél, a légörvények és felhőformák mind beleszólnak abba, ahogy a repülőd viselkedik. A kézikönyv ki is emeli, hogy a mikro-meteorológia is képes olyan erőket termelni, amik a földhöz vághatják a sárkányrepülődet. Ahhoz, hogy sas módjára szárnyalhassunk a Hangsim-ben, meg kell értenünk a föld, a levegő, a szél és a hőmérséklet összefüggéseit. A Wilco ezt nagyon jól vitte véghez, és egy olyan modellt sikerült csinálniuk, ami a lehető legérzékenyebb az időjárásra. Például, ha egy meleg napon repülünk egy szikla szeles oldalán, akkor sok felszálló meleg levegőt találhatunk. A gravitáció folyamatos vonzása miatt, nagyon fontos a felszálló levegő. A szikla másik oldalán pedig sok a hűvös légáramlat és a turbulencia, így itt nagyon mókás a repülés.

     

Ha meguntad a magányos repülést, számos opció közül választhatsz melyeknél a gép a partnered. Azonban igazi emberekkel nem próbálhatod ki a Hangsim-et. Viszont van verseny mód a többi sárkányrepülővel. A cél egyszerű: szállj fel, száguldj el az ellenőrző pontokig, majd légy első a finisnél. Nagyon izgalmas minden csomónyi szelet sebességgé kovácsolni az izgalmas verseny során. Miközben próbálkozunk biztosan le fogunk zuhanni párszor. A verseny végén a számítógép értékelést ad a teljesítményünkről. Ezek később bekerülnek a pilóta naplójába. Egy másik módban a játékosok rakétákkal szerelkeznek fel, és megpróbálják egymást lelövöldözni. Csupán a szél és felszálló levegő segítségével ez egyáltalán nem könnyű.

     

A Hangsim egyik gyengesége a környező világ grafikája. Számos helyszínt lemodelleztek, köztük a francia Alpokot, és Orange megye külvárosait. Más szimulátoroktól, például a Microsoft Flight Simulator 98-tól eltérően, a helyszínek nem valami részletesek. Valójában egy egyszerű textúrát húztak rá egy 3D modellre, ami ugyan követi a valóságos domborzatot, de nyoma sincs benne a fotorealizmusnak. Például, amikor Orange megye felett repülünk, egyetlen különálló épületet sem látunk, még akkor sem, ha közel repülünk a talajhoz. Csak barna és zöld pixeleket láthatunk. A Wilco egy kis belgiumi fejlesztőcég, aminek nincs annyi pénze, mint Bill Gatesnek, így a környezet szépségének hiányát el lehet nekik nézni. Másrészről az Alpok grafikája kivételesen jó. Fogalmam sincs, hogy a városok és a tengerpartok miért lettek ilyen unalmasak. A repülők modellezése szintén kiváló. Öröm nézni, ahogy a kanyonban szálsz a kis, motoros sárkányrepülőddel.

     

Összességében a Hangsim dicséretet érdemel, amiért megpróbált valami újat hozni, és azért, hogy ezt bizonyos szinten sikerrel meg is valósította. Az adrenalinéhes játékosok is megkapják, amit akarnak, a nyugodtabb pilóták pedig csendesen repkedhetnek, és élvezhetik a tájat. Annak ellenére, hogy a környező vidék grafikája nem káprázatos, a játékot minden repülő-szimulátor rajongónak ajánlani lehet. Akik a valóságban is gyakorolják ezt a sportot, azoknak esős napokon lehet a Hangsim nagyon hasznos.


Grafika:A Wilco jó munkát végzett, a Hangsim egy Voodoo3 3000-el is tökéletesen játszható. Soha nem tapasztalható elakadás repülés közben, még 1024x768-ban sem, miközben verseny van több másik vitorlázó között, vagy amikor szállunk hatalmas völgyek és szurdokok felett. A grafika maga a kellemes és a zavaros között van, és sajnos éles különbség van a kettő között. Ha a számítógép kezd akadozni nagy felbontáson, egyszerűen a beállítások panelen egy vagy két fokkal le kell venni a grafikát. A Hangsim-ben rengeteg féle felbontás közül lehet választani 640x480-tól 1280x1024-ig - így minden játékos találhat számára megfelelő beállítást.

Kezelőfelület:Az érzékeny billentyűzet parancsok és az összes hasznos információ megjelenítése repülés közben rendkívül egyszerűvé teszik a Hangsim használatát. A játékot játszhatjuk joystick-el is, beprogramozhatjuk a gombokat, így nem is kell a billentyűzetet használni. Ezen kívül a látkép is könnyen változtatható repülés közben.

Játékmenet:A Hangsim közel olyan vidám szórakozás, mint amilyennek ígéri magát. A repülés szimulátorok nagy része egy dolgot jelent - elpusztítani az ellenséget. A békés lebegés ötlete egy folyómeder fölött a számítógéppel töltött idő komoly elpocsékolását jelenthetné. De ez nem így van. Annak kitalálása, hogy miképp tartsunk fent egy repülő szerkezetet motor nélkül, nem egyszerű feladat, és a trükkök, árnyalatok kitalálása ilyen típusú repülésnél nem várható mélységet ad a Hangsim-nek. A repülés a versenytér fölött a többi vitorlázó ellen klassz, a másik megelőzése, ahogy száguld le a vitorlázó egy szűk völgybe, az egész fantasztikus játékélményt eredményez. Felszerelni a vitorlázót rakétákkal és kilőni a többi pilótát az égről nem csak egy alkalomszerű borzongás, hanem elég nehéz is. De a harc csak egy kis letérés a Hangsim valódi lényegéről, ami nem más, mint megtanulni használni az időjárási állapotokat a fennmaradás érdekében. Megtervezni az utat termáltól termálig ügyességet és gyakorlást igényel. Szerencsére a repülés szerelmeseinek a Hangsim a tanuló szakaszt mókássá és könnyűvé teszi.

Hangeffektek:A hangok nagyon kis szerepet töltenek be a Hangsim-ben. Elvégre az idő nagy részében a levegőt szeli a játékos egy motor nélküli vitorlázó szerkezetben. De azok a hangok, amelyek kellenek, jól szólnak. Erre egy példa az ultralight motorhangja - pont úgy szól, ahogy az ember elképzelné, milyen hangja lehet egy ilyen kis motornak.

Zene: Nincs zene a Hangsim-ben. Míg kellemes lenne hallgatni valami alkalmas zenét, miközben keresztül repülünk Dél-Kalifornia tájain, a játék ezt nem teszi lehetővé.

Intelligencia és Nehézség: A Hangsim fejlesztői hihetetlen munkát végeztek azzal a nehézség fejlődésével, ahogy a kezdő pilóták fokozatosan egyre nehezebb gépeket kapnak, és megtanulják a kezelését. A motoros ultralight egy ésszerű kezdő lépés, és a folytatása a motoros és végül motor nélküli sárkányrepülőkkel szintén hasznos megközelítés. A Hangsim mélységének egyik rejtett gyémántja megtanulni a mikrometerológia csínját-bínját, hogy miképp biztosítja az erőt ahhoz, hogy a sárkányrepülő haladjon a levegőben. Ezeknek az effekteknek a modellezése biztos szívesen végzett munka volt.

Összegzés:Ahogy már korábban megjegyzés tárgya volt, valami új és más alkotása tiszteletre méltó. Összetéve egy ilyen elegáns és fényes kész termékké, a Hangsim megérdemli a valódi dicsőséget. Ez a játék nem való bárkinek, a tökéletes termál megkeresése és meglovaglása lassú spirálban, amíg el nem enyészik, majd suhanva leereszkedni a következő termálhoz nem mindenkinek nyújt nagy élményt. Mégis, a repülés szimulátor szerelmeseinek nagyon komolyan kellene venni ezt a játékot. De vigyázat... Ha az ultralight repülése csak fele olyan jó dolog az életben, mint a Hangsim-ben, nagyon hamar ott találhatod magad valahol egy sziklacsúcson, hogy kipróbáld az életben is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások