Az első GeForce ütő videókártya: ATI RAGE FURY MAXX

Az első GeForce ütő videókártya: ATI RAGE FURY MAXX

2000. február 28. 21:56, Hétfő

(CeBIT-Tecchannel) A textúrák tárolására 64MB helyi memória szolgál, két ATI Rage Pro 128 grafikai chip az ATI MAXX tecnológiával gondoskodik a lélegzetelállító grafikáról, 500 MegaPixel/másodperces (a Geforce 480-as értékével szemben) fillrate mellett. Érdekes módon a MAXX alacsony felbontásokban elmarad versenytársaitól, de mivel a kártya teljesítménye nem csökken a felbontás növelésével, ezért 800x600-as felbontástól kezdve már üti a GeForceot. Mindezt 1600x1200-as felbontásig, 32 bites színmélység mellett nyújtja, az ATI AFR-technológiájával (Alternate Frame Rendering), ami a magas frame ratet biztosítja. A képet 4 vagy 2 szeres AGP-n, OpenGl/Direct3D APIkon keresztül teszi a képernyőre a következő vízszintes 2D-s képfrissítések mellett:

Felbontás 640x480 800x600 1024x768 1152x864 1280x1024 1600x1200
32 bit vagy

kisebb színmélység

160 160 160 120 120 90



A két chip együttműködésére érdekes megoldást találtak ki. Míg a 3Dfx SLI technológiája a két chip (kártya) között úgy osztja fel a a munkát, hogy az egyik chip a páratlan, a másik a páros sorokat számítja, addig az ATI MAXX tecnilógiájával dolgozó chipek egyike a képernyő felső részét, a másik a képernyő alsó részét rendereli.

Az ATI AFR technológiájának köszönhetően míg az egyik chip dolgozik addig a másik már előre számolja a következő kép adatait. Mindkét chip részére külön 32-32MB SD-RAM áll rendelkezésre. Így ez a technológia hatékonyabb minden eddiginél, és hatásosan kompenzálja a T&L egység hiányát. Az ATI úgy véli, hogy még nem jött el a T&L ideje - mivel a T&L technológiát még semmi sem használja ki - és egyébként is a kártya így is jobb a GeForcenál nagy felbontásokban, Az AFR technológiájával továbbá teljesen ki lettek küszöbölve olyan hibák, mint például a rések (kihagyások) a grafikában, vagy a kép ugrálása az alacsony fps érték miatt.

A kártya rendszerigényeiről :
Itt is - csakúgy mint a GeForcenál - a kártya processzorigényes, tehát legalább egy Celeron 466 ajánlott mellé. A szoftvereihez természetesen kell CD-ROM. A kártya hardveresen támogatja a DVD lejátszást, de ez a támogatás sokkal kifejlettebb és átfogóbb mint a GeForce-é. A kártya egyenlőre csak Win98 alatt használható ki a driverek miatt.

Néhány tulajdonsága: 2x gyorsítás a 2 chip miatt, ablakolt 3D gyorsítás 1 chippel, OpenGL ICD win98 alá, TwinCache architektúra, szuperskaláris renderelési tecnológia, 1 Pass multitextúrázás, 32bites renderelés, Triangle Setup Engine, textúra-cache, Bi- és Trilineáris textúra filterezés, Line&Edge Anti-Aliasing, S3-féle textúratömörítési eljárás, perspektíva-helyes textúrázás, Z- és Double-Bufferelés, Bump mapping, köd, textúra fények, video-textúrázás, tükröződések, árnyékok, egyéb fények, LOD-Biasing és Textúra Morphing effektusok.
Ára körülbelül 80ezer forint lesz.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások